Google Ads (SEA) - Professional

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Google Ads (SEA) - Professional

Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Logo van Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Opleiderscore: starstarstarstar_borderstar_border 5,9 Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant heeft een gemiddelde beoordeling van 5,9 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAntwerpen
15 mei. 2024
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Google Ads is één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld en een goede kennis ervan is eigenlijk onmisbaar voor elke professionele marketeer.

Over de cursus

De perfecte online marketing is een mix van verschillende kanalen. Je hebt een sterke website die voor SEO is geoptimaliseerd? Je social media is interessant en performant? Dan ontbreekt enkel nog een succesvolle SEA-strategie. SEA staat voor Search Engine Advertising en Google is natuurlijk met uitstek de belangrijkste zoekmachine. Google Ads is dan ook één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld en een goede kennis ervan is eigenlijk onmisbaar voor elke professionele marketeer. 

Intera…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Zoekmachine adverteren (SEA), Google Ads, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), Mediaplanning en Online marketing.

Google Ads is één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld en een goede kennis ervan is eigenlijk onmisbaar voor elke professionele marketeer.

Over de cursus

De perfecte online marketing is een mix van verschillende kanalen. Je hebt een sterke website die voor SEO is geoptimaliseerd? Je social media is interessant en performant? Dan ontbreekt enkel nog een succesvolle SEA-strategie. SEA staat voor Search Engine Advertising en Google is natuurlijk met uitstek de belangrijkste zoekmachine. Google Ads is dan ook één van de meest gebruikte digitale advertentieplatformen ter wereld en een goede kennis ervan is eigenlijk onmisbaar voor elke professionele marketeer. 

Interactieve en praktijkgerichte opleiding Google Ads Professional

Tijdens deze training leer je alle ins en outs van Google Ads. Van het opzetten van je account, toewerken naar relevante conversies tot het analyseren en rapporteren van je resultaten.

We duiken o.a. diep in het zoek- en displaynetwerk en leren je alles over het maken, beheren en optimaliseren van campagnes en advertentiegroepen. Ook het belang van slimme biedstrategieënrelevante zoekwoorden / keywords en doeltreffende advertenties komen uiteraard uitgebreid aan bod.

Ellen Laureys van Digital Marketing Agency Kingsberry is je ervaren trainer en coach. De opleiding is praktijkgericht en interactief met oefeningen en concrete tips en tricks.

Na deze training heb je voldoende kennis om Google Certified te worden. Hiervoor kan je na afloop bijvoorbeeld het officiële (gratis) online examen Google Ads Search Certification in de Skillshop van Google afleggen. 

Hybride training: on campus + online

We werken tijdens deze opleiding volgens het hybride principe: lessen on campus gecombineerd met online sessies.

Starten doen we met een volledige dag op de campus. Vervolgens zien we elkaar 1 keer per week 3 uur online en dit 3 weken na elkaar. Afsluiten doen we opnieuw met een volledige dag op de campus. Deze manier van werken heeft als voordeel dat je tussen de lessen voldoende tijd hebt om je nieuwe skills in te oefenen en toe te passen. 

Programma

Tijdens deze opleiding Google Ads Professional komen o.a. onderstaande topics aan bod:

  • Setup en beheer
  • Begrippen en interface
  • Website-analyse
  • Campagnestructuur
  • Zoekwoordonderzoek
  • Zoektermenrapport
  • Audience Insights
  • Advertentiegroepen inrichten
  • Advertenties en advertentie-extensies
  • Succesvolle biedstrategieën
  • Conversies (implementatie + meten)
  • Dynamische zoeknetwerkcampagnes
  • Geografisch rapport
  • Kwaliteitsscore
  • Performance Max Campagne
  • Discovery Campagne
  • Slimme Shopping Campagne
  • Remarketing in het zoeknetwerk
  • Display-campagnes
  • YouTube
  • Google Merchant Center
  • Analyseren, optimaliseren en rapporteren

Voor wie

Doelgroep

Iedereen die diep in de wereld van SEA en Google Ads wilt duiken om er professioneel mee aan de slag te gaan, kan aan deze opleiding deelnemen.

We beginnen vanaf de basis, je hebt dus geen voorkennis nodig (al is het uiteraard wel aangeraden dat je affiniteit en/of ervaring hebt met online marketing).

Ben je al aan de slag met Google Ads, maar wil je je skills updaten/bijschaven? Ook dan zit je bij deze opleiding goed. Hier en daar zullen er dan wel topics zijn die je reeds onder de knie hebt, maar die je met tips en tricks van je trainer nog efficiënter zal leren gebruiken. 

Syntra AB - Leren van professionals

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.