De Nieuwe Manager

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

De Nieuwe Manager

TEAMPOWER
Logo van TEAMPOWER

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeSint-Lambrechts-Woluwe
6 okt. 2022 tot 7 okt. 2022
placeSint-Lambrechts-Woluwe
19 dec. 2022 tot 20 dec. 2022

Beschrijving

Professionele droom, natuurlijke ambitie of opgelegd parcours … Het opnemen van een functie als manager is steeds een belangrijke stap in een loopbaan. Het is een bepalende fase waarin men zijn professionele werking opnieuw dient in vraag te stellen.



Doelgroep

Elke nieuwe manager



Doelstellingen

• Verantwoordelijk zijn voor een team : hetgeen van een manager wordt verwacht
• Betere zelfkennis als manager
• De activiteiten van zijn team organiseren en opvolgen
• Zijn medewerkers begeleiden, opvolgen en verantwoordelijkheidszin bijbrengen
• Individuele en collectieve betrokkenheid bevorderen
• Conficten en problemen in het team op een gepaste wijze behandelen
• Bijzondere situaties hanteren
• Plan…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: HR Analytics, Excel, Human Resource Management (HRM), Strategisch HRM en HR-advies.

Professionele droom, natuurlijke ambitie of opgelegd parcours … Het opnemen van een functie als manager is steeds een belangrijke stap in een loopbaan. Het is een bepalende fase waarin men zijn professionele werking opnieuw dient in vraag te stellen.



Doelgroep

Elke nieuwe manager



Doelstellingen

• Verantwoordelijk zijn voor een team : hetgeen van een manager wordt verwacht
• Betere zelfkennis als manager
• De activiteiten van zijn team organiseren en opvolgen
• Zijn medewerkers begeleiden, opvolgen en verantwoordelijkheidszin bijbrengen
• Individuele en collectieve betrokkenheid bevorderen
• Conficten en problemen in het team op een gepaste wijze behandelen
• Bijzondere situaties hanteren
• Plan met vorderingen als manager opstellen



Programma

• Zijn persoonlijkheid beter kennen
  o Verschillende persoonlijkheidstypes identificeren
  o Zijn eigen profiel herkennen
  o Zijn leadership bevestigen

Oefening
Zelfdiagnose. Collectieve en individuele brainstorming.

• Doeltreffend management
  o De karakteristieken van het management begrijpen. Leadership en management.
  o De vier voornaamste managementstijlen kunnen identificeren. Zijn dominante stijl kunnen herkennen.
  o De macht begrijpen die de manager heeft om anderen te beïnvloeden.
  o Onderscheid maken tussen macht, kracht en bevoegdheid.
  o Zijn aandachts- en observatievermogen verhogen.
  o De karakteristieken van een succesvol team begrijpen. De stappen in de ontwikkeling van een team identificeren.
  o Know how en motivatie van elke medewerker evalueren.
  o Actieplannen opstellen.


Oefening
Vragenlijst voor zelfevaluatie, analyse et interpretatie.
Rollenspelen om de gepaste managementstijlen te kunnen analyzeren en hieromtrent de juiste beslissingen te nemen. Debriefing in groep.

• De werking van een sensibiliserend management
  o Uitdagingen aangaan, verandering teweeg brengen, vernieuwen.
  o De motivatiehefbomen herkennen die leiden tot het boeken van vooruitgang en het verhogen van de verantwoordelijkheidszin van zijn medewerkers.
  o Zijn eigen visie ontwikkelen en begrijpen hoe deze met anderen op een doeltreffende manier te delen.
  o Een management ontwikkelen, dat zich baseert op waarden en gemeenschappelijke voordelen.
  o Communiceren met het oog op het sensibiliseren van zijn team.
  o Een vertrouwensklimaat tot stand brengen. Doelstellingen voor een nauwe samenwerking bepalen.
  o De weg tonen, leidinggeven door het voorbeeld te tonen.
  o Aanmoedigen. De individuele bijdragen erkennen. Succes vieren.

Oefening
Vragenlijst voor zelfevaluatie, analyse en interpretatie, uitwisseling van ervaringen, opstellen van een actieplan.

• Voor uzelf opkomen in de rol van manager
  o Drie gedragsstijlen begrijpen : vlucht, agressiviteit, manipulatie.
  o Zijn assertiviteit ontwikkelen : standpunt kunnen vragen, weigeren, uitdrukken, positieve en/of negatieve feedback geven op een constructieve manier.
  o Omgaan met kritiek. Het hoofd bieden aan spanningen en angsten binnen zijn team.
  o Kunnen actief luisteren. Kunnen bevragen, herformuleren.
  o Het non-verbale gebruiken : het oogcontact, de attitude, de stem, de gebaren.
  o Zijn charisma ontwikkelen. Een positief imago verspreiden.

Oefening
Vragenlijst over zijn assertiviteit. Rollenspelen : kunnen luisteren en onenigheden behandelen. Collectieve debriefing.



Methodologie

Afwisseling van theorie en oefeningen.

Modalités d'inscription

Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre paiement

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.