Wees de ambassadeur van uw bedrijf
Startdata en plaatsen
Beschrijving
De vaardigheden als vertegenwoordiger van het bedrijf ontwikkelen bij de medewerkers, zodat ze zich als ambassadeur van de onderneming kunnen profileren.
Doelgroep
Iedereen die een functie in het bedrijf heeft, waarbij er regelmatig contact is met interne en externe klanten. Bijvoorbeeld onthaalmedewerkers, adviseurs en consultants.
Doelstellingen
De rol als « value creator » positioneren voor uw onderneming door elke contactwisseling met uw klant te optimaliseren :
• De juiste attitude identificeren die aangenomen dient te worden als ambassadeur van de onderneming
• De klantenkennis verbeteren zodat de mogelijkheid ontstaat de klant op een proactieve manier beter te kunnen adviseren aanga…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De vaardigheden als vertegenwoordiger van het bedrijf
ontwikkelen bij de medewerkers, zodat ze zich als ambassadeur van
de onderneming kunnen profileren.
Doelgroep
Iedereen die een functie in het bedrijf heeft, waarbij er regelmatig contact is met interne en externe klanten. Bijvoorbeeld onthaalmedewerkers, adviseurs en consultants.
Doelstellingen
De rol als « value creator » positioneren voor uw onderneming
door elke contactwisseling met uw klant te optimaliseren :
• De juiste attitude identificeren die aangenomen dient te
worden als ambassadeur van de onderneming
• De klantenkennis verbeteren zodat de mogelijkheid ontstaat de
klant op een proactieve manier beter te kunnen adviseren aangaande
bijkomende diensten of om opportuniteiten aan uw sales collega’s
door te geven.
• De voornaamste commerciële communicatietechnieken beheersen om op
deze manier een échte partner te worden van uw klant en de
rol van ambassadeur van uw onderneming op te nemen.
• Uw tussenkomst als adviseur positioneren in het kader van het
verkoops- of cross-sellings- gesprekken en op deze manier alle
diensten te promoten die door uw onderneming worden aangeboden.
Programma
I. Positionering en attitude
• De rol van ambassadeur van uw
onderneming
• De essentiële kwaliteiten van een goede
commerciële adviseur :
o De « Value Creator »
• De basisprincipes van de
klantentevredenheid
II. De communicatie in het centrum van de relatie
• De verschillende niveau’s van
communicatie
• Empathie
• Actief luisteren
• Naar uw klant kunnen luisteren
• De voornaamste strategieën bij het
luisteren
• De hindernissen bij het luisteren
• Wat mag men zeggen en wat niet : de
goede woorden/de goede uitdrukkingen
III. Hoe op een proactieve manier uw diensten aanbieden aan uw
klanten
• Wat is onze toegevoegde waarde ?
o De onderneming
o Onze diensten/producten
o Ik (als ambassadeur)
• De cross-selling : definitie en
basisprincipes
IV. De grote stappen in de verkoop
•
Kennen/Begrijpen/Overtuigen/Afsluiten
• De klant op een gepaste manier
verwelkomen
• De klant beter leren kennen
o De doeltreffende vragen
o De behoeften van mijn klant
ontdekken
o Nieuwsgierigheid is niet
negatief !
• Het voordeel van onze diensten/producten
aantonen als antwoord op de behoefte van mijn klant
Methodologie
Leerproces m.b.v. tal van praktijkgerichte oefeningen, rollenspelen, gedachtenwisselingen en creatie van praktische tools die onmiddellijk bruikbaar zijn.
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.