MBO Leergang Marketing en Communicatie (privé-les)
Startdata en plaatsen
Dit product heeft geen vaste startdata en/of plaatsen.Vraag informatie aan over deze opleiding
Beschrijving
NU leren op afstand!
Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen fysiekelessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.
Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:
- Leren op afstand,
- via Skype, Facetime etc met een docent (privé-les).
Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.
Individueel leren met een privé-docent
We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het behalen
van een maximaal leerrendement. Echt groeien, kan alleen met de
juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke
Leermethodiek ontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid
van leervormen en een individueel leertraject.
- Leren met een privé-docent
- Flexibiliteit in leslocatie en lesmoment
- De praktijk staat centraal
- Geen inschrijfgeld
- Unieke leermethodiek
De vakgebieden marketing en communicatie hebben veel met elkaar te maken. De afdeling marketing dient met de juiste marketingmiddelen effectief te communiceren met de (potentiële) klanten. Werken binnen de vakgebieden marketing en communicatie vraag om specifieke kennis en vaardigheden. De opleiding is ontwikkeld voor de praktisch ingestelde marketing- en communicatiemedewerker die meer willen leren van het vakgebied marketing en communicatie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en communicatiemedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd. Na aflo…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
NU leren op afstand!
Het coronavirus heeft een grote impact op onze samenleving. Als opleidingsinstituut nemen ook wij onze verantwoordelijkheid en zullen in ieder geval voorlopig geen fysiekelessen meer aanbieden. Hierin volgen wij het advies van de overheid.
Om je toch verder te kunnen ontwikkelen, bieden wij onze opleidingen nu ook in andere lesvormen aan, te weten:
- Leren op afstand,
- via Skype, Facetime etc met een docent (privé-les).
Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en zullen bijschakelen indien nodig.
Individueel leren met een privé-docent
We helpen deelnemers van trainingen of opleidingen bij het behalen
van een maximaal leerrendement. Echt groeien, kan alleen met de
juiste aandacht en de juiste instrumenten. Daarom is de unieke
Leermethodiek ontwikkeld. Centraal staat hierbij een veelzijdigheid
van leervormen en een individueel leertraject.
- Leren met een privé-docent
- Flexibiliteit in leslocatie en lesmoment
- De praktijk staat centraal
- Geen inschrijfgeld
- Unieke leermethodiek
De vakgebieden marketing en communicatie hebben veel met elkaar te maken. De afdeling marketing dient met de juiste marketingmiddelen effectief te communiceren met de (potentiële) klanten. Werken binnen de vakgebieden marketing en communicatie vraag om specifieke kennis en vaardigheden. De opleiding is ontwikkeld voor de praktisch ingestelde marketing- en communicatiemedewerker die meer willen leren van het vakgebied marketing en communicatie. De opleiding staat grotendeels in het teken van de praktijk. Door het opstellen van een Verbeterplan Praktijk-Case© brengt u het geleerde meteen in de praktijk. Veel marketing- en communicatiemedewerkers hebben deze opleiding inmiddels gevolgd. Na afloop van deze opleiding bent u in staat om op een praktische manier te werken binnen de afdelingen marketing en communicatie van een organisatie.
Door het volgen van deze leergang krijgt u een volledig inzicht in alle basisaspecten rond dit vakgebied. Tijdens de leergang komen ook onderwerpen aan de orde die een goede toegevoegde waarde opleveren voor het uitvoeren van de functie binnen de vakgebieden marketing en communicatie.
Doelgroep
Deze opleiding is ontwikkeld voor iedere marketing- en communicatiemedewerker of voor mensen die op korte termijn deze functie willen gaan bekleden. De opleiding is ook geschikt voor iedereen die inzicht willen hebben in marketing en communicatie binnen organisaties.
Studiebegeleiding
Met een opleiding van VSK-Academy bent u verzekerd van optimale studiebegeleiding. Uw leertraject wordt aangeboden in de vorm van privé-lessen door ervaren docenten en trainers uit de praktijk. Hierdoor kunt u direct terecht bij uw docent / trainer met vragen over uw studie of verbeterplan. Ook buiten de lessen om kunt u bij uw docent/trainer terecht met uw studievragen. Dit verhoogt uw leerrendement slagingskans.
Vooropleiding
Bij VSK-Academy kunt u zonder specifieke eisen met betrekking tot uw vooropleiding deelnemen aan dit leertraject. Bent u niet zeker over uw instapniveau dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Advies & Voorlichting.
Studiewijze
Tijdens de opleiding staat het leren door doen centraal. U werkt met persoonlijke leerdoelen, praktijkcases en praktijk gerelateerde oefeningen. Als rode draad door de opleiding doorloopt u stap voor stap de onderdelen van marketing en communicatie. Door onder meer het inbrengen van uw eigen situaties wordt de opleiding gericht op de eigen werksituatie.
Studievoorbereiding
Iedere studiebijeenkomst vraagt ongeveer 5 tot 8 uur studiebelasting.
Studiemateriaal
VSK-Academy maakt gebruik van het meest actuele studiemateriaal.
Resultaat
- U krijgt inzicht in communicatieve vaardigheden
- U bent in staat om de marketingmix toe te passen
- U leert hoe u doeltreffend feedback kunt geven
- U bent in staat om product- en prijsbeleid toe te passen
- U heeft inzicht in valkuilen bij communicatie
- U kunt een communicatieboodschap formuleren
- U leert hoe u effectief kunt vergaderen
- U bent in staat om een concurrentieanalyse te maken
- U heeft inzicht in het opstellen van een SWOT-analyse
- U kunt commerciële berekeningen maken
- U leert hoe u een projectplan kunt opstellen
- U bent in staat om SMART-doelen te formuleren
Programma
Module 1 MBO Basiskennis van marketing
- De basis van marketing
- Marketingmix
- Consumentengedrag
- Product- en prijsbeleid
- Promotie
- Marktonderzoek
- Concurrentieanalyse
- Marktontwikkelingen
Module 2 MBO Communicatieve vaardigheden
- De basis van communicatieve vaardigheden
- De valkuilen bij communicatie
- Vergadertechnieken en overleg
- Gesprekstechnieken
- Feedback
- Luisteren, samenvatten en doorvragen
- Communicatieboodschap
- Effectief telefoneren en e-mailen
Module 3 MBO Analyseren van de markt
- De basis van marktanalyse
- Visie, missie en strategie
- Interne- en externe analyse
- Workshop 1: Maken van een SWOT
- Workshop 2: Opstellen eigen marketingplan
- Commerciële berekeningen
- Workshop 3: Reclame- en promotieplan
- Presentatietechnieken
Module 4 MBO Werken in projecten
- De basis van projecten
- SMART doelen formuleren
- Projectplan opstellen
- Projectorganisatie
- Projectplanning
- Kosten en baten
- Beheer aspecten van projecten
- Afronding van projecten
Diploma
De opleiding MBO Leergang Marketing en Communicatie biedt u de mogelijkheid om het diploma te behalen:
- MBO Leergang Marketing en Communicatie
Tijdens de opleiding schrijft u een Verbeterplan Praktijk-Case©. Hieruit moet duidelijk naar voren komen dat u de behandelde onderwerpen beheerst. Als u dit onderdeel met een voldoende afrondt, ontvangt u het officiële VSK-Academy diploma van deze opleiding.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.