Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager In-company
Beschrijving
Wil jij alles, maar dan ook echt alles weten van Google? Hoe je websites kunt optimaliseren zodat je de zoekmachine domineert, hoe je met Google Ads op een eenvoudige manier met één druk op de knop nieuwe klanten kunt vinden én hoe je met Google Analytics al je inspanningen kunt monitoren en beïnvloeden? Dan is deze Google opleiding: Google Master, een must voor je!Zo is de Google opleiding opgebouwd
De opleiding Google Master bestaat uit twaalf trainingsdagen en negen trainingen die op elkaar aansluiten:- Google Analytics basis
- Google Analytics gevorderd
- Google Ads basis
- Google Ads gevorderd
- Google Ads expert
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Google Shopping
- Google Tag Manager
- Google Data St…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Zo is de Google opleiding opgebouwd
De opleiding Google Master bestaat uit twaalf trainingsdagen en negen trainingen die op elkaar aansluiten:- Google Analytics basis
- Google Analytics gevorderd
- Google Ads basis
- Google Ads gevorderd
- Google Ads expert
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Google Shopping
- Google Tag Manager
- Google Data Studio
Optioneel: Reis naar Google HQ in Dublin
Reis je met ons mee naar het hoofdkwartier van Google in Dublin? Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal alumni en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Dan kun je deze reis bijboeken bij je inschrijving. > Meer informatie over de reis naar Google HG in Dublin.Wat kun je na de opleiding Google Master?
Na deze Google opleidingen heb je maar liefst drie Google certificaten in je broekzak: het Google Ads Search Examen, de Google Analytics Individual Qualification én je mag je Google AdWords Certified Online Advertentie Professional noemen! Als je daarmee niet de (arbeids)markt verovert, weten wij het ook niet meer!Programma van de opleiding Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager
Google Shopping
College 1
- Inleiding van Google Shopping: hoe maak je van een product een advertentie?
- Google Merchant Center opzetten en inrichten.
- Problemen detecteren: welke problemen kun je tegenkomen in Google Merchant Center, en hoe los je ze op?
- Je Google Ads- en Google Analytics-account inrichten en aan elkaar koppelen.
- Welke biedstrategieën kun je inzetten?
- Hoe monitor je de resultaten van je Google Shopping-campagnes?
College 2
- Custom labels: producten onderverdelen met behulp van waarden. Denk aan seizoensgebonden producten, of bestsellers.
- Je productfeed optimaliseren.
- Je feed instellen met behulp van regels, zoals verzendkosten of out-of-stock.
- Datafeed tools: hoe zet je bijvoorbeeld de tool Channable in voor Google Shopping?
- Welke Google Shopping-strategieën kan ik inzetten?
- Promoties uitlichten in Google Shopping-advertenties, zoals Black Friday-acties.
- Google Shopping showcase-advertenties inzetten.
- Dynamische remarketing: hoe zet je dit in?
Google Analytics 4 basis
College 1- Inleiding: Wat zijn de verschillen tussen Universal Analytics en GA4?
- Opzetten en configureren
- Events en conversies
- E-commerce en BigQuery
- Standaardrapportages
- Analyse-hub: custom analyses en funnels
- Segmenten en doelgroepen
- Extra tips om meteen meer uit GA4 te halen
Google Analytics 4 gevorderd
Google Ads basis
College 1- Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
- Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
- Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
- Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
- Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
- Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.
- Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
- Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
- De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
- Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?
Google Ads gevorderd
Dag 1 College 1- Recap van Google Ads basis
- Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
- Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken
- Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
- Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
- Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch
- Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
- Recap van voorgaande stof
- Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
- Een proefexamen maken tijdens de les
- Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
- We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent
Google Ads expert
Dag 1 College 1- Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
- Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
- Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
- Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd
- Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
- Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
- Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
- Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd
- Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
- Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
- AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
- Handige tools om te gebruiken, Ads Editor
- Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
- Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
- Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent
Google Tag Manager
College 1- Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
- Een Google Tag Manager-container opzetten
- Zelf alles instellen:
- Google Analytics
- (dynamische) Google Ads remarketing
- Facebook-tracking
- LinkedIn Insights
- Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken
- Meten is weten:
- in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
- teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
- Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
- Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
- De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
- Geavanceerde trackingsscripts:
- Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
- Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
- Tags debuggen en previewen
Datavisualisatie met Google Data Studio
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.