Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,2 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,2 (uit 1.123 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9,5
Gemiddeld cijfer voor Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager
Gebaseerd op 2 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Igor
9
Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

"Tussen oktober 2019 en maart 2020 heb ik de Google Master opleiding gevolgd bij Competence Factory. De onderdelen van de trainingen ( 1 of meer lesdagen per onderwerp) waren: Analytics, Zoekmachine optimalisatie (SEO), Adverteren op Google (Ads), Data Studio en Tag Manager. Voor bijna elk onderdeel heb je een andere docent die een expert is in zijn vakgebied.
Heel veel informatie (soms te gedetaileerd afhankelijk van je niveau) komt aan bod. Tempo is goed en er is genoeg ruimte voor vragen. Na alle dagen kan je met de nieuw opgedane kennis snel aan de slag." - 03-03-2020 15:28

"Tussen oktober 2019 en maart 2020 heb ik de Google Master opleiding gevolgd bij Competence Factory. De onderdelen van de trainingen ( 1 of m… alles lezen - 03-03-2020 15:28

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
19 aug. 2021
placeUtrecht
29 okt. 2021
placeUtrecht
20 dec. 2021
placeUtrecht
28 feb. 2022
placeUtrecht
28 apr. 2022
placeUtrecht
2 sep. 2022
placeUtrecht
17 nov. 2022

Beschrijving

Wil jij alles, maar dan ook echt alles weten van Google? Hoe je websites kunt optimaliseren zodat je de zoekmachine domineert, hoe je met Google Ads op een eenvoudige manier met één druk op de knop nieuwe klanten kunt vinden én hoe je met Google Analytics al je inspanningen kunt monitoren en beïnvloeden? Dan is deze Google Master Opleiding een must voor je!

Zo is de google opleiding opgebouwd

De opleiding Google Master bestaat uit twaalf trainingsdagen en negen trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Google Analytics basis
  • Google Analytics gevorderd
  • Google Ads basis
  • Google Ads gevorderd
  • Google Ads expert
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google Shopping
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio

Opt…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Data Studio, SEO, Zoekmachine marketing (SEO/SEA), Google Analytics en Google Ads.

Wil jij alles, maar dan ook echt alles weten van Google? Hoe je websites kunt optimaliseren zodat je de zoekmachine domineert, hoe je met Google Ads op een eenvoudige manier met één druk op de knop nieuwe klanten kunt vinden én hoe je met Google Analytics al je inspanningen kunt monitoren en beïnvloeden? Dan is deze Google Master Opleiding een must voor je!

Zo is de google opleiding opgebouwd

De opleiding Google Master bestaat uit twaalf trainingsdagen en negen trainingen die op elkaar aansluiten:
  • Google Analytics basis
  • Google Analytics gevorderd
  • Google Ads basis
  • Google Ads gevorderd
  • Google Ads expert
  • Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • Google Shopping
  • Google Tag Manager
  • Google Data Studio

Optioneel: Reis naar Google HQ in Dublin

Reis je met ons mee naar het hoofdkwartier van Google in Dublin? Ieder jaar reist Competence Factory met een aantal alumni en partners naar Google HQ in Dublin. Wil je mee? Dan kun je deze reis bijboeken bij je inschrijving. > Meer informatie over de reis naar Google HG in Dublin.

Wat kun je na de opleiding Google Master?

Na deze Google opleidingen heb je maar liefst drie Google certificaten in je broekzak: het Google Ads Search Examen, de Google Analytics Individual Qualification én je mag je Google AdWords Certified Online Advertentie Professional noemen! Als je daarmee niet de (arbeids)markt verovert, weten wij het ook niet meer!

Programma van de opleiding Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

Google Shopping

College 1

  • Inleiding van Google Shopping: hoe maak je van een product een advertentie?
  • Google Merchant Center opzetten en inrichten.
  • Problemen detecteren: welke problemen kun je tegenkomen in Google Merchant Center, en hoe los je ze op?
  • Je Google Ads- en Google Analytics-account inrichten en aan elkaar koppelen.
  • Welke biedstrategieën kun je inzetten?
  • Hoe monitor je de resultaten van je Google Shopping-campagnes?

College 2

  • Custom labels: producten onderverdelen met behulp van waarden. Denk aan seizoensgebonden producten, of bestsellers.
  • Je productfeed optimaliseren.
  • Je feed instellen met behulp van regels, zoals verzendkosten of out-of-stock.
  • Datafeed tools: hoe zet je bijvoorbeeld de tool Channable in voor Google Shopping?
  • Welke Google Shopping-strategieën kan ik inzetten?
  • Promoties uitlichten in Google Shopping-advertenties, zoals Black Friday-acties.
  • Google Shopping showcase-advertenties inzetten.
  • Dynamische remarketing: hoe zet je dit in?

Google Analytics basis

College 1

  • Inleiding in Google Analytics: wat gebeurt er op je site, waar komen je bezoekers vandaan, welke pagina's bezoeken ze, en waarom?
  • Basisfuncties van Google Analytics: tracking codes, data report, accountstructuur, properties, dataweergave, filters, bouncerate, uitstappercentage en statistiekgroepen.
  • Google Analytics installeren en inloggen in je account.
  • Acquisitie: je customer journey onder de loep. Via welke verkeersbronnen komen bezoekers op je site: organisch, betaald of display?
  • Gedrag: hoe navigeren bezoekers over je site? Rapporteer instappunten, uitstappunten en zoekgedrag.

College 2

  • Doelgroep: maak een bezoekersoverzicht. Waar komen ze vandaan, en hoeveel terugkerende bezoekers heb je?
  • Conversies: bepaal wat je wilt meten en wat de doelen van je website zijn. Hoe vaak haal je ze?
  • Dashboard: mogelijkheden, e-commerce, SEO/SEA, social media, IT/techniek, interne zoekmachine. Je dashboard inrichten, snelkoppelingen gebruiken, rapportages aanpassen én exporteren.
  • Tips & what's next: usability, A/B-testen en tagmanagementsysteem.

Google Analytics gevorderd

Dag 1

College 1

  • Introductie en inleiding, werken met het testaccount
  • Recap basistraining: nog even kort door de stof van Google Analytics basis
  • Admin-omgeving en instellingen: cookieregels, accountstructuur, journey vastleggen, Adwords koppelen
  • Hoe gebruik je reguliere expressies?
  • Een aangepast dashboard instellen en je rapportinstellingen wijzigen. Annotaties: wie deed wat, en wanneer?

College 2

  • Segmentatie: webgedrag van verschillende groepen, standaardsegmenten, engagementrapport, segmentatie versus conversieratio
  • Aangepaste dimensies en statistieken: met extra code kun je nóg meer segmentatie toepassen.
  • Aangepaste statistieken: leadwaarde, scrollingtijd, temperatuur
  • Contentgroepen: hoe presteren de verschillende onderdelen van je site? Tracking, page views, regels, landingspagina's, analyses
  • Je rapporten aanpassen via de customization tab, rapporteren versus analyseren
  • Adwords en remarketing: welke Adwords-rapportages zijn beschikbaar in Google Analytics, en hoe koppel je ze aan elkaar?

Dag 2

College 3

  • A/B testen: content experiments, performance vergelijken, doelen optimaliseren, resultaten beoordelen
  • Multi Channel Funnels; werken met een ongefilterd (backup) profiel, de anatomie van een conversiepad, assisting interactions analysis, settings
  • Conversie-attributie, wat is dat? Conversie op verschillende kanalen, toeschrijvingsmodellen en beperkingen
  • Enhanced E-commerce: basisstatistieken, basisfunnel, implementatie, bedankpagina, bestelproces, productdetails, add to cart, productlijsten, GTM Support, inzichten, winkelgedrag, betaalgedrag, productprestaties
  • Data import, import dataset, refunds CSV, CSV uploaden, productgegevens importeren
  • Measurement plan: doelen bepalen, meetpunten, micro- en macroconversies, stappenplan

College 4

  • Custom data import: scope, schema key, imported data. Data typen, dimensies/metrics, data key
  • Debugging: dieper kijken naar metingen op een pagina, GTM debug mode, tools
  • Voorbereiden Google Analytics IQ-examen
  • Examen! 90 minuten, 70 vragen

 

Google Ads basis

College 1

  • Inleiding in Google Ads: wat is het eigenlijk? En wat is het verschil met organisch zoeken (SEO)?
  • Hoe maak je een Ads-account aan, en hoe bepaal je het budget voor je campagne?
  • Vanuit een concept een campagne én afzonderlijke advertenties opzetten: zo doe je dat.
  • Hoe gebruik je de Ads Editor om je campagnes te structureren?
  • Hoe zorg je dat jouw advertenties door de juiste Google-zoekers gezien worden?
  • Google Shopping: zo maak je een goede productfeed.

College 2

  • Lesje zoekwoorden: verschillende soorten, uitsluitingswoorden en zo doe je zoekwoord-inspiratie op.
  • Welke soorten advertenties biedt Google allemaal?
  • De veiling: waar je op moet letten als je gaat bieden.
  • Display advertenties: tekst- en beeldadvertenties binnen het Google Display Network. Hoe zet je ze effectief in, en wat levert het op?

Google Ads gevorderd

Dag 1

College 1

  • Recap van Google Ads basis
  • Optimalisatie: relevantie, website, biedingen & budget. Verbeteren ROI en herverdelen budget
  • Analyses: budgetanalyse, brand versus non-brand, marge analyse, segmenten, positie analyse. Dimensies (geografie, bestemmingspagina, tijd). Gedragsanalyse, kwaliteitsanalyse, veilingstatistieken

College 2

  • Zoekwoordoptimalisatie: soorten zoekwoorden in biedoptimalisatie, Verbeteracties om conversie te verhogen en  kosten te verlagen. Check de kwaliteitsscore (>7) en zoektermanalyse
  • Advertentie optimalisatie: Meten = weten. Gelijktijdige test en geaggregeerd testen. Landingspagina verbeteren
  • Campagneoptimalisatie: tijd van de dag, dag van de week. Analyseer gedrag in Google Analytics. Locatie. Zoeknetwerk versus zoekpartners. Mobielvriendelijk. Biedstrategieën handmatig versus automatisch

Dag 2

College 3

  • Optimalisatietips: goede accountstructuur, succesvolle tekstadvertenties, zoekwoorden verbeteren, verbeteren van rendement, kosten beheren, gebruik hulpprogramma's, gebruik rapportages, optimalisatiestrategieën en remarketing list for search ads (RLSA)
  • Recap van voorgaande stof

College 4

  • Voorbereiding op hetGoogle Ads Search examen
  • Een proefexamen maken tijdens de les
  • Tijd om vragen te stellen over het examen en de behandelde stof
  • We sluiten af met hetGoogle Ads Search examen, je weet meteen of je geslaagd bent

Google Ads expert

Dag 1

College 1

  • Wat zijn de trends en mogelijkheden in zoekadvertenties? Lokale advertenties en extensies, mobile, online shopping, online video's, conversieattributie, campagnetypen, zoeknetwerk, universele APP, in-stream video, dynamische zoekadvertenties
  • Hoe optimaliseer je je budget? SEA-optimalisatiemodel, winstgevendheid, volume, campagneoverzicht, dagbudgetten, maandbudget, vertoningspercentage, campagnebudgetten
  • Welke succesvolle biedstrategieën zijn er? CPC, vertoningen CPM, conversie CPA. Hulpprogramma's en flexibele biedstrategie
  • Automatische regels: zo ben je effectiever in minder tijd

College 2

  • Succesvol met de juiste targeting; op taal, locatie, segmenten en dimensies
  • Hoe optimaliseer je je zoekwoorden? Exact, phrase, broad match modified BMM, broad. Rapport zoektermen, prestatiestatistiek en kwaliteitsscore zoekwoord (>7)
  • Zo optimaliseer je je advertenties. Landingspagina verbeteren, effectieve tekst-ads, roulatie, testen, extensies, invoegen van zoekwoorden, rapport veilingstatistiek
  • Hoe zet je een effectieve remarketingstrategie op? Remarketing zoeknetwerk (RLSA), nieuw versus bestaand bezoek, cookietijd

Dag 2

College 3

  • Meer resultaat uit shopping. Conversie versus CPA, shopping wordt dominanter, variabelen voor succesvolle verkoop (maatboog, voorraad, seizoen, prijs)
  • Effectieve campagnestructuur en bidmanagement. Juiste targeting, extra informatie, custom labels, feedmanagementtooling
  • AdWords-scripts toepassen: automatiseer acties door JavaScriptcode toe te voegen
  • Handige tools om te gebruiken, Ads Editor

College 4

  • Voorbereiding op het Google Certified Ads Specialist-examen: maak een proefexamen
  • Tijd om vragen te stellen over het proefexamen en de stof die je tot nu toe gehad hebt
  • Je maakt het Google Certified Ads Specialist-examen en hoort meteen of je geslaagd bent

Zoekmachineoptimalisatie (SEO)

College 1

  • Wat is zoekmachineoptimalisatie (SEO) en wat is zoekmachine-adverteren (SEA)?
  • Hoe werken Google en Bing en welke SEO-tips gelden specifiek voor deze zoekmachines?
  • Wat zijn backlinks en wat is een goede linkbuildingstrategie?
  • Welke technieken en tips zijn niet meer actueel en leveren direct gevaar op voor je huidige ranking?
  • Welke technieken zijn juist wel actueel en kunnen je een voorsprong op je concurrent geven?
  • Hoe zoekt je doelgroep en hoe verwerk je dat in je zoekmachineoptimalisatie?

College 2

  • Met welke tips kom je boven in de zoekresultaten van je doelgroep?
  • Welke componenten op een website bepalen het zoekresultaat en waar moet je op letten?
  • Hoe optimaliseer je een bestaande site, en wat doe je op een nieuwe? 
  • Hoe zorg je dat je doelgroep op jouw resultaat klikt en niet op die van de concurrent?
  • Hoe meet je de resultaten van je inspanningen?
  • Hoe zet je een effectieve contentstrategie op die veel verkeer uit zoekmachines oplevert?
  • Hoe zorg je voor een aantrekkelijke vertoning die veel clicks oplevert in de zoekresultaten?

Google Tag Manager

College 1

  • Intro: wat is Google Tag Manager, en hoe werkt het?
  • Een Google Tag Manager-container opzetten
  • Zelf alles instellen:
    • Google Analytics
    • (dynamische) Google Ads remarketing
    • Facebook-tracking
    • LinkedIn Insights
  • Registreren welke bezoekers iets downloaden, je telefoonnummer bellen of je e-mailadres gebruiken

College 2

  • Meten is weten:
    • in hoeverre behaal je je doelen in Google Analytics?
    • teleurstellingen: hoeveel bezoekers krijgen een 404-melding of geen resultaten op hun zoekopdracht?
    • Youtube-video's: hoeveel bezoekers bekijken je filmpjes?
    • Scrollen: hoeveel bezoekers scrollen naar beneden, en hoe ver dan wel?
  • De AVG toepassen en een cookiemuur opzetten
  • Geavanceerde trackingsscripts:
    • Content engagement (leesduur en aantal gelezen woorden)
    • Form abandonment (welke velden van je formulier worden begrepen of bewust overgeslagen?)
    • Tags debuggen en previewen

Datavisualisatie met Google Data Studio

Dag 1:

  • Google Data Studio
    • Wat is het?
    • Hoe werkt het?
    • Wat kan het?
  • Gegevensbronnen koppelen: de start van elk dashboard
  • Belangrijkste menu-opties
  • Stappenplan data visualiseren
  • Gegevensbeheer
  • Gegevensbron, dimensie en statistiek
  • Diagrammen
  • Filters en vergelijkingen
  • Periode
  • Gegevens mengen
  • Lay-out en huisstijl
  • Dashboards automatisch versturen

Dag 2:

  • Terugblik dag 1
  • KPI's en meetplan
  • Statistieken en grafieken
  • Praktijk analyses: bestaande en eigen dashboards
  • Databronnen combineren
  • Aangepaste velden
  • Use cases
  • Design/UX, waar moet je op letten?

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 
9,5
Gemiddeld cijfer voor Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager
Gebaseerd op 2 ervaringen
starstarstarstarstar_half
Igor
9
Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

"Tussen oktober 2019 en maart 2020 heb ik de Google Master opleiding gevolgd bij Competence Factory. De onderdelen van de trainingen ( 1 of meer lesdagen per onderwerp) waren: Analytics, Zoekmachine optimalisatie (SEO), Adverteren op Google (Ads), Data Studio en Tag Manager. Voor bijna elk onderdeel heb je een andere docent die een expert is in zijn vakgebied.
Heel veel informatie (soms te gedetaileerd afhankelijk van je niveau) komt aan bod. Tempo is goed en er is genoeg ruimte voor vragen. Na alle dagen kan je met de nieuw opgedane kennis snel aan de slag." - 03-03-2020 15:28

"Tussen oktober 2019 en maart 2020 heb ik de Google Master opleiding gevolgd bij Competence Factory. De onderdelen van de trainingen ( 1 of m… alles lezen - 03-03-2020 15:28

starstarstarstarstar
M. Dijks
Online Marketing Adviseur
10
Google Master: Ads, Analytics, Data Studio, SEO, Shopping en Tag Manager

"Afgelopen mei heb ik deze Google Master opleiding bij Competence Factory en daar al hele goede resultaten mee gehaald: beter converterende ads, hogere posities in SEO en betere analyses. In korte tijd echt veel geleerd over Analytics, Ads, SEO en TagManager Toffe docenten ook. Aanrader!" - 16-07-2019 07:30

"Afgelopen mei heb ik deze Google Master opleiding bij Competence Factory en daar al hele goede resultaten mee gehaald: beter converterende a… alles lezen - 16-07-2019 07:30

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.