Creative Concepting | Creatieve en commerciële concepten

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Creative Concepting | Creatieve en commerciële concepten

Competence Factory
Logo van Competence Factory
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9,3 Competence Factory heeft een gemiddelde beoordeling van 9,3 (uit 1.508 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #1 in Marketing en #2 beste grote opleider.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #3 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Creative Concepting | Creatieve en commerciële concepten
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Laura van Stralen
Senior Marketeer
9
Creative Concepting | Creatieve en commerciële concepten

"Het was een inspirerende training met veel concrete handvatten om later ook zelfstandig toe te passen. Lekker interactief en je kon het goed toepassen op je eigen situatie zodat je er ook echt wat aan hebt." - 30-11-2022 14:54

"Het was een inspirerende training met veel concrete handvatten om later ook zelfstandig toe te passen. Lekker interactief en je kon het goed… alles lezen - 30-11-2022 14:54

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
20 mar. 2023 tot 3 apr. 2023
placeUtrecht
22 mei. 2023 tot 5 jun. 2023
placeUtrecht
24 jul. 2023 tot 7 aug. 2023
placeUtrecht
26 sep. 2023 tot 10 okt. 2023
placeUtrecht
23 nov. 2023 tot 7 dec. 2023

Beschrijving

Creativiteit concreet maken is een vak. En het leuke is, iedereen kan dat leren! Moet jij weleens een kraakhelder business concept neerzetten voor een klant of investeerder in je merkcampagne? Of je baas vraagt bijvoorbeeld om een idee helder in kaart te brengen zodat-ie er een beslissing over kan nemen. Je bent eigenaar van een bedrijf, en wilt je ideeën eindelijk eens concreet maken om goed koers te blijven varen. Misschien ben je in deze roerige tijden toe aan een reset: ‘Waar sta ik over vijf jaar?’ Of je loopt al lang met een briljante ingeving rond, maar krijgt ‘m niet van de grond. Want, hoe moet dat? In de hands-on training Creative Concepting leer je hoe je volgens een eenvoudig, co…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Concepting, Commerciële vaardigheden, Sales management, NIMA A Sales en Commercieel medewerker.

Creativiteit concreet maken is een vak. En het leuke is, iedereen kan dat leren! Moet jij weleens een kraakhelder business concept neerzetten voor een klant of investeerder in je merkcampagne? Of je baas vraagt bijvoorbeeld om een idee helder in kaart te brengen zodat-ie er een beslissing over kan nemen. Je bent eigenaar van een bedrijf, en wilt je ideeën eindelijk eens concreet maken om goed koers te blijven varen. Misschien ben je in deze roerige tijden toe aan een reset: ‘Waar sta ik over vijf jaar?’ Of je loopt al lang met een briljante ingeving rond, maar krijgt ‘m niet van de grond. Want, hoe moet dat? In de hands-on training Creative Concepting leer je hoe je volgens een eenvoudig, concreet 6-stappenplan tot een innovatief concept komt. Moeilijk? Nee! Iedereen kan het, dus jij ook. En creatief hoef je niet per se te zijn. Het gaat vanzelf.

Programma van de training Creative Concepting

Dag 1 College 1
  • Wat is een concept en waarom heb je creative concepting nodig?
  • Geen concept zonder sterke visie. Waar komen we vandaan, waar staan we nu en waar gaat de wereld naartoe?
  • Must: gebruik je zintuigen en zet ze in om je concept te versterken.
College 2
  • Kern is king: waarom is ‘waarom’ het allerbelangrijkste element van je concept. En wat is daarop het antwoord?
  • Belang van karaktereigenschappen: van kern naar hart naar ziel.
  • Ga grondig te werk: geen goed concept zonder serieus onderzoek. Merk- en doelgroepanalyse: echt goed researchen doe je zo.
Dag 2 College 3 
  • Inzicht: probleem vs kansen en hoe je kansen uit beperkingen haalt. 
  • Creatieve denktechnieken als mindmapping, scampering en de SIT-methode. 
  • De kracht van visual storytelling: een sterk concept zonder beeldtaal is er niet.
College 4
  • Fantasietool: gebruik je fantasie voor extra verbredingen en verdieping. 
  • Trechteren: de 5 w’s, zo pas je ze toe.
  • Conclusie: een sterk concept samengevat in max 10 volzinnen.
  • Het proces van A tot Z inclusief concreet stappenplan. Let’s go! 

Belangrijk advies bij de keuze van je opleiding;

  • Verifieer de naam van het opleidingsinstituut vooraf aan de boeking door op ‘klachten’ en of  ‘reviews' te zoeken in bijvoorbeeld Google.
  • Is de prijs all in? Wat zijn de bijkomende kosten (lunches, reprorechten en of  arrangementskosten).
  • Waar vind de training plaats 
9
Gemiddeld cijfer voor Creative Concepting | Creatieve en commerciële concepten
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Laura van Stralen
Senior Marketeer
9
Creative Concepting | Creatieve en commerciële concepten

"Het was een inspirerende training met veel concrete handvatten om later ook zelfstandig toe te passen. Lekker interactief en je kon het goed toepassen op je eigen situatie zodat je er ook echt wat aan hebt." - 30-11-2022 14:54

"Het was een inspirerende training met veel concrete handvatten om later ook zelfstandig toe te passen. Lekker interactief en je kon het goed… alles lezen - 30-11-2022 14:54

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Competence Factory, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.