Category Management in E-commerce
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 8 nov. 2024check_circle Startgarantie Toon roosterevent 8 november 2024, 09:00-17:00, Utrecht, Category Management in E-commerce |
Beschrijving
Leer hoe succesvolle retailers het assortiment in hun webshop managen en hoe zij de online shopper benaderen. Hiervoor is het Category Management-model ontwikkeld. Iets wat de grote retailers al vele jaren gebruiken in hun ‘stenen’ winkels, maar nu ook in hun webwinkel.
Zij starten met het onderzoeken en begrijpen van de shopper (o.a. diens decision tree), om daar vervolgens het assortimentsaanbod, de prijzen en promoties en de navigatie en presentatie op af te stemmen. Wat leidt tot hogere verkopen en een betere marge en imago.
Bedoeld voor inkopers, category managers, marketing/productmanagers, sales/accountmanagers, van:
- pure players,
- omni-channel-retailers
- multi-channel-retailers …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Leer hoe succesvolle retailers het assortiment in hun webshop managen en hoe zij de online shopper benaderen. Hiervoor is het Category Management-model ontwikkeld. Iets wat de grote retailers al vele jaren gebruiken in hun ‘stenen’ winkels, maar nu ook in hun webwinkel.
Zij starten met het onderzoeken en begrijpen van de shopper (o.a. diens decision tree), om daar vervolgens het assortimentsaanbod, de prijzen en promoties en de navigatie en presentatie op af te stemmen. Wat leidt tot hogere verkopen en een betere marge en imago.
Bedoeld voor inkopers, category managers, marketing/productmanagers, sales/accountmanagers, van:
- pure players,
- omni-channel-retailers
- multi-channel-retailers
- en toeleveranciers
in de Food en Non-Food sector (B2B, DHZ, tuin, dier, warenhuis, apotheek, drogisterij, elektronica, speelgoed, travel, sport, etc.).
Leerpunten
U krijgt antwoord op de volgende vragen:
- Hoe positionering en target shopper vaststellen?
- Wat is het nut van category management bij een webshop?
- Hoe kan category management effectief ingezet worden om omzet, winst en imago van de webshop te verhogen?
- Wie is de online shopper?
- De noodzaak van het kennen en toepassen van diens decision tree.
- Hoe kunnen het assortiment, de prijzen en de aanbiedingen afgestemd worden op de shopper?
- hoe werkt navigatie en presentatie het beste?
- Hoe kan onderscheid gecreëerd worden versus andere webshops/retailers?
- Hoe kunnen retailer en leverancier samenwerken om de webshop-omzet te laten groeien?
Er wordt geen aandacht besteed aan technische aspecten als vindbaarheid van de webshop en betaalmethodes.
Programma:
- Webshop
- positionering
- target shopper
- decision tree
- Category Management
- proces / stappenplan
- toepassing
- Tactieken
- opbouw categorie-assortiment
- pricing en promoties
- navigatie en presentatie
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.