Opleiding SEA & Social advertising

Tijdsduur

Opleiding SEA & Social advertising

Frankwatching Academy
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,4 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,4 (uit 48 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Frankwatching Academy biedt dit product standaard aan in de volgende regio's: Antwerpen

Beschrijving

Succesvol adverteren in zoekmachines en op social media

Als je streeft naar een groter bereik en meer zichtbaarheid, is online adverteren een absolute must. De groei van organische content neemt gestaag af, terwijl betaalde advertenties in korte tijd aanzienlijke resultaten kunnen opleveren.

Deze opleiding biedt inzicht in de relevante advertentie-instellingen die aansluiten bij jouw specifieke doelen. Van het selecteren van de juiste zoekwoorden tot het meten van conversies en het optimaliseren van advertentiecampagnes. Je leert de praktische vaardigheden die nodig zijn om jouw digitale advertentievaardigheden naar een hoger niveau te tillen, zowel in Google als op social media platforms al…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Succesvol adverteren in zoekmachines en op social media

Als je streeft naar een groter bereik en meer zichtbaarheid, is online adverteren een absolute must. De groei van organische content neemt gestaag af, terwijl betaalde advertenties in korte tijd aanzienlijke resultaten kunnen opleveren.

Deze opleiding biedt inzicht in de relevante advertentie-instellingen die aansluiten bij jouw specifieke doelen. Van het selecteren van de juiste zoekwoorden tot het meten van conversies en het optimaliseren van advertentiecampagnes. Je leert de praktische vaardigheden die nodig zijn om jouw digitale advertentievaardigheden naar een hoger niveau te tillen, zowel in Google als op social media platforms als Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok

Resultaat

  • Je hebt de basis van Google Ads onder de knie en kunt effectieve campagnes in Google voeren
  • Je kent de mogelijkheden van adverteren via Facebook en Instagram en kunt, zowel in tekst als in beeld, sterke ads maken
  • Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel en in Google Analytics
  • Je kunt zelf aan de slag in de campagnemanager van LinkedIn, maar weet ook hoe je daarvoor een extern bureau aanstuurt
  • Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes drastisch te vergroten
  • Je kent de mogelijkheden om je doelgroep te targeten met een TikTok-advertentie
  • Je weet creatieve manieren om een TikTok-advertentie vorm te geven

Voor wie

De opleiding SEA & Social advertising is voor iedereen die wil starten met online adverteren via Google en/of social media of meer wil halen uit huidige activiteiten op het gebied van paid media. 

Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, social media managers en andere marcom-professionals.

Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

De opleiding Online advertising bestaat uit onderstaande trainingen:

Training Google Ads (1 dag)

  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Goede zoekwoorden kiezen en effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten en mogelijkheden voor targeting

Training Facebook en Instagram (Meta) advertising (3 dagen)

  • Aan de slag met de Facebook Ads Manager
  • De Facebook Pixel en conversies meten
  • Een Social advertising-plan opzetten voor je organisatie

Training LinkedIn advertising (1 dag)

  • Account opzetten en jouw strategie op 1 A4
  • LinkedIn follow en text ads, sponsored InMail, sponsored updates
  • Dashboards en data interpreteren

Training TikTok advertising (2 uur)

  • Voorbeelden van succesvolle TikTok campagnes
  • Achter de schermen: de TikTok advertentieveiling algoritmes
  • Targeting, creative en rapportages best practices

Praktisch

  • De opleiding SEA & Social advertising is een vijfdaagse opleiding
  • Deelname is persoonsgebonden
  • Je bepaalt zelf het startmoment, tempo en de trainingsvolgorde
  • Een training kan worden gewisseld met een andere training
  • Voorafgaand aan de trainingen vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Op locatie: uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • Betalen in termijnen is mogelijk
  • Na afloop van de opleiding ontvang je een digitaal certificaat van deelname

Erkenning accreditatie

  • Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
  • NRTO-keurmerk
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
  • NIMA Education Partner
  • UWV-partner

De opleiding SEA & Social advertising is voor iedereen die wil starten met online adverteren via Google en/of social media of meer wil halen uit huidige activiteiten op het gebied van paid media. 

Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs, communicatiemedewerkers, social media managers en andere marcom-professionals.

Voor deze opleiding gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Je hebt de basis van Google Ads onder de knie en kunt effectieve campagnes in Google voeren
  • Je kent de mogelijkheden van adverteren via Facebook en Instagram en kunt, zowel in tekst als in beeld, sterke ads maken
  • Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel en in Google Analytics
  • Je kunt zelf aan de slag in de campagnemanager van LinkedIn, maar weet ook hoe je daarvoor een extern bureau aanstuurt
  • Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes drastisch te vergroten
  • Je kent de mogelijkheden om je doelgroep te targeten met een TikTok-advertentie
  • Je weet creatieve manieren om een TikTok-advertentie vorm te geven

De opleiding Online advertising bestaat uit onderstaande trainingen:

Training Google Ads (1 dag)

  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Goede zoekwoorden kiezen en effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten en mogelijkheden voor targeting

Training Facebook en Instagram (Meta) advertising (3 dagen)

  • Aan de slag met de Facebook Ads Manager
  • De Facebook Pixel en conversies meten
  • Een Social advertising-plan opzetten voor je organisatie

Training LinkedIn advertising (1 dag)

  • Account opzetten en jouw strategie op 1 A4
  • LinkedIn follow en text ads, sponsored InMail, sponsored updates
  • Dashboards en data interpreteren

Training TikTok advertising (2 uur)

  • Voorbeelden van succesvolle TikTok campagnes
  • Achter de schermen: de TikTok advertentieveiling algoritmes
  • Targeting, creative en rapportages best practices

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.