Schrijven voor Social Media

Tijdsduur
Trainer
Linda Hovestad
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Schrijven voor Social Media

Edumia B.V.
Logo van Edumia B.V.
Opleiderscore: starstarstarstarstar 9,6 Edumia B.V. heeft een gemiddelde beoordeling van 9,6 (uit 749 ervaringen)
Beste opleider van Nederland

Winnaar Beste opleider van Nederland 2020: #2 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2019: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2018: #1 in Marketing.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2017: #1 in Marketing en #3 in Internet & Media.

Winnaar Beste opleider van Nederland 2016: #2 in Marketing.

Lees meer over Beste Opleider van Nederland 2020.

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen
placeRosmalen
11 nov. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 11 november 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Schrijven voor Social Media
placeUtrecht
11 nov. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 11 november 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Schrijven voor Social Media
computer Online: Virtueel
11 nov. 2025
check_circle Startgarantie
Toon rooster
event 11 november 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Schrijven voor Social Media
placeRosmalen
18 dec. 2025
Toon rooster
event 18 december 2025, 10:00-16:00, Rosmalen, Schrijven voor Social Media
placeUtrecht
18 dec. 2025
Toon rooster
event 18 december 2025, 10:00-16:00, Utrecht, Schrijven voor Social Media
computer Online: Virtueel
18 dec. 2025
Toon rooster
event 18 december 2025, 10:00-16:00, Virtueel, Schrijven voor Social Media
Beschrijving

Daarom kies je voor Edumia

★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

Training Schrijven voor Social Media

Social media is een krachtig kanaal om je doelgroep te bereiken, maar hoe zorg je ervoor dat jouw berichten echt opvallen en impact maken? Zonder een goede aanpak loop je het risico dat je posts niet aansluiten bij je volgers of weinig effect hebben. Hoe stem je je content en tone of voice af op je doelgroep? En hoe pas je overtuigingstechnieken toe om volgers te activeren en van hen enthousiaste fans te maken? Dat en meer leer je in deze praktische training.

Tijdens deze eendaagse training krijg je inzicht in verschillende social media kanalen en leer je hoe je jezelf als organisatie professioneel en herkenbaar presenteert. Je ontdekt hoe je effectieve t…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Social Media, Schrijven, LinkedIn, Facebook en Twitter.

Daarom kies je voor Edumia

★ 8 jaar op rij een van de Beste Opleiders van NL
★ Kleine groepen van max. 10 personen
★ Toptrainers uit de praktijk
★ 'Niets geleerd, geld terug'-garantie
★ Breng je eigen bedrijfscase in
★ Goede nazorg bij vragen achteraf

Training Schrijven voor Social Media

Social media is een krachtig kanaal om je doelgroep te bereiken, maar hoe zorg je ervoor dat jouw berichten echt opvallen en impact maken? Zonder een goede aanpak loop je het risico dat je posts niet aansluiten bij je volgers of weinig effect hebben. Hoe stem je je content en tone of voice af op je doelgroep? En hoe pas je overtuigingstechnieken toe om volgers te activeren en van hen enthousiaste fans te maken? Dat en meer leer je in deze praktische training.

Tijdens deze eendaagse training krijg je inzicht in verschillende social media kanalen en leer je hoe je jezelf als organisatie professioneel en herkenbaar presenteert. Je ontdekt hoe je effectieve teksten schrijft met een sterke call to action, visueel aantrekkelijke posts maakt en slim omgaat met algoritmes en hashtags. Ook leer je hoe je content efficiënt plant met een contentkalender, bestaande content hergebruikt en jouw prestaties meet en optimaliseert.

Na afloop heb je alle handvatten om social media content te creëren die écht werkt. Geen ingewikkelde theorie, maar praktische tips, voorbeelden en oefeningen waarmee je direct aan de slag kunt. Zo zet jij social media in als krachtig middel om je bereik te vergroten, meer betrokkenheid te creëren en je merk te versterken.

Voor wie is deze training?

De training Schrijven voor Social Media is ideaal voor iedereen die social media effectiever wil inzetten, maar nog weinig ervaring heeft met het strategisch creëren en beheren van content. Of je nu ondernemer bent, werkzaam bent bij een groot bedrijf of een mkb-organisatie, deze training geeft je de kennis en vaardigheden om direct aan de slag te gaan met het schrijven van impactvolle social posts. De training is onder meer relevant voor (online) marketeers, social media managers, contentspecialisten, communicatieprofessionals, zzp’ers en iedereen die verantwoordelijk is voor de social mediakanalen van een organisatie.

Wil je zelfverzekerd social media content maken die echt aansluit bij jouw doelgroep? Of wil je beter kunnen samenwerken en sparren met collega’s of bureaus over jouw social media strategie? Dan is deze training perfect voor jou.

Door de kleine groepsgrootte is er veel persoonlijke aandacht en is er ruimte om eigen casussen in te brengen. Voorkennis is niet nodig.

Wat levert de training je op?

  • Je hebt alle kennis om effectieve social media posts te maken op basis van bewezen do’s en don’ts.
  • Je kunt je content en tone of voice afstemmen op de behoeften en verwachtingen van jouw doelgroep.
  • Je bent in staat om overtuigende teksten te schrijven, sterke visuals toe te passen en een haalbare contentkalender op te zetten.
  • Je weet hoe je prestaties meet, optimaliseert en bestaande content slim hergebruikt voor maximaal bereik.
  • Je kunt direct met concrete verbeterpunten aan de slag gaan om jouw social media activiteiten slimmer in te richten en er meer resultaat uit te halen.

Hoe ziet de training eruit?

  • Ontdek de belangrijkste do’s en don’ts voor succesvolle social posts.
  • Hoe breng je de behoeften van je doelgroep op social media in kaart?
  • Bepaal de juiste tone of voice die aansluit bij je doelgroep en merkidentiteit.
  • Zo pas je de beïnvloedingsprincipes van Cialdini toe om mensen te activeren.
  • Hoe werken algoritmes en hashtags en hoe speel je daar slim op in?
  • Zo schrijf je een pakkende tekst met een sterke call to action.
  • Hoe maak je visueel aantrekkelijke posts met beeld en video?
  • Leer hoe je in contact blijft met je doelgroep via posten, reageren en engagen.
  • Zo hergebruik je content slim via contentrecycling en haal je er meer uit.
  • Leer werken met een overzichtelijke en haalbare contentkalender.
  • Hoe meet je de prestaties van je content en stuur je gericht bij?
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Er zijn nog geen ervaringen.
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.
Linda Hovestad
Linda Hovestad
Helpt al bijna 20 jaar organisaties met een authentiek merkverhaal

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Edumia B.V., om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.