Training Customer journey
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 26 jun. 2024Toon rooster event 26 juni 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
placeUtrecht 4 okt. 2024Toon rooster event 4 oktober 2024, 09:30-16:30, Utrecht |
Beschrijving
Maak klantreizen inzichtelijk en bereik je doelgroepTussen het moment van behoefte aan en de aanschaf van een product of dienst zijn er veel interactiemomenten tussen klant en verkoper. Veel klanten vergelijken prijzen en ervaringen online en stappen eenvoudig over naar de concurrent. Hoe krijg én behoud je klanten?
Door klantreizen in kaart te brengen weet je meer over je doelgroep, waar ze zich online bevinden en hoe ze zich online gedragen. In deze training maak je kennis met tools en methodieken om data en inzichten te vergaren. Je leert hoe je deze informatie inzet om je dienstverlening te optimaliseren. Na het volgen van deze training weet jij waar je doelgroep zich bevindt en hoe je …
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Tussen het moment van behoefte aan en de aanschaf van een product of dienst zijn er veel interactiemomenten tussen klant en verkoper. Veel klanten vergelijken prijzen en ervaringen online en stappen eenvoudig over naar de concurrent. Hoe krijg én behoud je klanten?
Door klantreizen in kaart te brengen weet je meer over je doelgroep, waar ze zich online bevinden en hoe ze zich online gedragen. In deze training maak je kennis met tools en methodieken om data en inzichten te vergaren. Je leert hoe je deze informatie inzet om je dienstverlening te optimaliseren. Na het volgen van deze training weet jij waar je doelgroep zich bevindt en hoe je ze op het juiste moment bereikt.
Resultaat
- Je weet welke online tools er zijn om je customer journey in kaart te brengen.
- Je kunt de belangrijkste fasen onderscheiden in de customer journey.
- Je weet het verschil tussen het koopproces (buyer journey) en het klantproces (customer journey).
- Je weet hoe je in elke fase waarde aan de customer journey kunt toevoegen.
- Je kent de online tools om gedrag van klanten in kaart te brengen.
- Je weet hoe je online marketing en communicatie inzet in elke fase om de klant te bedienen.
- Je herkent de missing links in je eigen customer journey en weet hoe je deze kunt verbeteren.
Voor wie
Deze training is voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in customer journeys, customer experience en andere klantprocessen. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, (online)marketeers, communicatieadviseurs en projectmanagers. De training is hands-on en praktisch en richt zich op de inzet van online middelen en tools binnen klantreizen. Basiskennis van de belangrijkste online marketing- en communicatiemiddelen is daarom een pré.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Customer journey komen de volgende onderwerpen aan bod:
- de fasen van de digital customer journey;
- customer Journey mapping;
- identificeren van touchpoints;
- de kwantitatieve kant van de klantreis (data);
- de kwalitatieve kant van de klantreis (emoties, tone-of-voice en gevoel);
- segmentatie en personalisatie;
- praktijkvoorbeelden van zowel B2C als B2B organisaties;
- life events (levensgebeurtenissen) in de klantreis.
Praktisch
- Training Customer journey is een eendaagse training
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
- Na afloop van de training ontvang je een digitaal certificaat van deelname
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
Deze training is voor iedereen die zich bezighoudt met of interesse heeft in customer journeys, customer experience en andere klantprocessen. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, (online)marketeers, communicatieadviseurs en projectmanagers. De training is hands-on en praktisch en richt zich op de inzet van online middelen en tools binnen klantreizen. Basiskennis van de belangrijkste online marketing- en communicatiemiddelen is daarom een pré.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je weet welke online tools er zijn om je customer journey in kaart te brengen.
- Je kunt de belangrijkste fasen onderscheiden in de customer journey.
- Je weet het verschil tussen het koopproces (buyer journey) en het klantproces (customer journey).
- Je weet hoe je in elke fase waarde aan de customer journey kunt toevoegen.
- Je kent de online tools om gedrag van klanten in kaart te brengen.
- Je weet hoe je online marketing en communicatie inzet in elke fase om de klant te bedienen.
- Je herkent de missing links in je eigen customer journey en weet hoe je deze kunt verbeteren.
Tijdens de training Customer journey komen de volgende onderwerpen aan bod:
- de fasen van de digital customer journey;
- customer Journey mapping;
- identificeren van touchpoints;
- de kwantitatieve kant van de klantreis (data);
- de kwalitatieve kant van de klantreis (emoties, tone-of-voice en gevoel);
- segmentatie en personalisatie;
- praktijkvoorbeelden van zowel B2C als B2B organisaties;
- life events (levensgebeurtenissen) in de klantreis.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.