Training Data-driven marketing (basis)

Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Frankwatching Academy
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,1 Frankwatching Academy heeft een gemiddelde beoordeling van 8,1 (uit 28 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeUtrecht
14 okt. 2021
Toon rooster
event 14 oktober 2021, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
11 jan. 2022
Toon rooster
event 11 januari 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
19 mei. 2022
Toon rooster
event 19 mei 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
15 sep. 2022
Toon rooster
event 15 september 2022, 09:30-16:30, Utrecht
placeUtrecht
8 dec. 2022
Toon rooster
event 8 december 2022, 09:30-16:30, Utrecht

Beschrijving

Continu leren en optimaliseren op basis van data en analyse

Wat vandaag succesvol is, kan morgen verouderd zijn. Door continu te optimaliseren op basis van data pas je je aanpak aan op basis van wat het beste werkt. Deze training vertelt je alles wat je als datagedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data.

Resultaat

  • Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau.
  • Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse.
  • Je kent het volledig plaatje: de kracht en beperk…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Data Driven Marketing, Data Driven, Google Analytics, Marketingstrategie en Database Marketing.

Continu leren en optimaliseren op basis van data en analyse

Wat vandaag succesvol is, kan morgen verouderd zijn. Door continu te optimaliseren op basis van data pas je je aanpak aan op basis van wat het beste werkt. Deze training vertelt je alles wat je als datagedreven marketing- of communicatieprofessional moet weten. Van de ‘harde’ analysevaardigheden tot de ‘zachte’ skills die je moet hebben voor het omgaan met data.

Resultaat

  • Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau.
  • Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse.
  • Je kent het volledig plaatje: de kracht en beperkingen van data, harde analysevaardigheden en zachte skills.
  • Je beheerst zelf praktische kennis en hacks, en bent in staat te communiceren met experts.
  • Je kunt met KPI’s beoordelen wat goed werkt en wat niet om je doel te bereiken.
  • Je kunt data en inzichten communiceren op een manier die leidt tot verandering.

Voor wie

Deze training is voor iedereen die werkzaam is in online marketing en communicatie.

Denk aan: online marketeer, online communicatie-specialist, contentmarketeer, socialmediamarketeer, communicatie-adviseur, communicatie-manager, marketingmanager.

Basiskennis op het gebied van online marketing is voor deze training handig om te hebben.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Programma

Tijdens de training Data-driven marketing (basis) komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Het belang van data-gedreven beslissingen maken
  • Metrics: hoe stel je goede en relevante KPI’s op?
  • Welke data heb je nodig?
  • Analysevaardigheden en statistiek waarmee je data kunt filteren
  • Communicatie: hoe bouw je rapportages die impact maken?
  • Optimalisatie: je learnings omzetten naar verbetering.
  • Privacy: hoe ga je verantwoordelijk met data om?
  • De zin en onzin van big data: wat kun je er mee en wat moet je ervan weten?

Praktisch

  • Training Data-driven marketing (basis) is een eendaagse training
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes inbegrepen
  • De groep bestaat uit maximaal 12 personen
  • Schrijf je tegelijkertijd met je collega’s in en ontvang tot 20% groepskorting (5% per extra deelnemer).

Erkenning accreditatie

  • Digitaal certificaat van deelname
  • Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille Vlaanderen
  • Cedeo-erkend

Deze training is voor iedereen die werkzaam is in online marketing en communicatie.

Denk aan: online marketeer, online communicatie-specialist, contentmarketeer, socialmediamarketeer, communicatie-adviseur, communicatie-manager, marketingmanager.

Basiskennis op het gebied van online marketing is voor deze training handig om te hebben.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

  • Door continu te leren en optimaliseren til jij je marketingperformance naar het volgende, toekomstbestendige, niveau.
  • Je kent alle stappen die je moet nemen als je succesvol wilt werken op basis van data & analyse.
  • Je kent het volledig plaatje: de kracht en beperkingen van data, harde analysevaardigheden en zachte skills.
  • Je beheerst zelf praktische kennis en hacks, en bent in staat te communiceren met experts.
  • Je kunt met KPI’s beoordelen wat goed werkt en wat niet om je doel te bereiken.
  • Je kunt data en inzichten communiceren op een manier die leidt tot verandering.

Tijdens de training Data-driven marketing (basis) komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Het belang van data-gedreven beslissingen maken
  • Metrics: hoe stel je goede en relevante KPI’s op?
  • Welke data heb je nodig?
  • Analysevaardigheden en statistiek waarmee je data kunt filteren
  • Communicatie: hoe bouw je rapportages die impact maken?
  • Optimalisatie: je learnings omzetten naar verbetering.
  • Privacy: hoe ga je verantwoordelijk met data om?
  • De zin en onzin van big data: wat kun je er mee en wat moet je ervan weten?

Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.

Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.

Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.

Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vraag nu gratis en vrijblijvend informatie aan:

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
We slaan je gegevens op, en delen ze met Frankwatching Academy, om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen. Meer info vind je in ons privacybeleid.