Training Google Analytics 4
Startdata en plaatsen
placeUtrecht 23 apr. 2024Toon rooster event 23 april 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeUtrecht 28 mei. 2024Toon rooster event 28 mei 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeUtrecht 21 jun. 2024Toon rooster event 21 juni 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeUtrecht 18 jul. 2024Toon rooster event 18 juli 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeUtrecht 29 aug. 2024Toon rooster event 29 augustus 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeUtrecht 18 sep. 2024Toon rooster event 18 september 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeVirtual classroom 8 okt. 2024 tot 15 okt. 2024Toon rooster event 8 oktober 2024, 09:30-12:30, Virtual classroom event 15 oktober 2024, 09:30-12:30, Virtual classroom |
placeUtrecht 11 nov. 2024Toon rooster event 11 november 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
placeAntwerpen 26 nov. 2024Toon rooster event 26 november 2024, 09:30-15:30, Antwerpen |
placeUtrecht 12 dec. 2024Toon rooster event 12 december 2024, 09:30-15:30, Utrecht |
Beschrijving
Starten met de opvolger van Google Analytics: in 1 dag de belangrijkste ins en outsDe wereld van online marketing staat nooit stil. Om goede resultaten te halen, is het noodzakelijk om continu bij te sturen. Google Analytics 4 (GA4) helpt daarbij. De tool biedt zowel inzicht in de huidige prestaties van je website of app als in de mogelijkheden voor optimalisatie. Ook leer je je doelgroep kennen door bijvoorbeeld inzicht in de customer journey op basis van gedetailleerde statistieken.
Maar hoe richt je GA4 in? Hoe maak en interpreteer je rapporten, funnels en dashboards? En hoe vertaal je die inzichten naar verbeteringen?
Tijdens deze training krijg je praktische handvatten voor het optimaa…
Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
De wereld van online marketing staat nooit stil. Om goede resultaten te halen, is het noodzakelijk om continu bij te sturen. Google Analytics 4 (GA4) helpt daarbij. De tool biedt zowel inzicht in de huidige prestaties van je website of app als in de mogelijkheden voor optimalisatie. Ook leer je je doelgroep kennen door bijvoorbeeld inzicht in de customer journey op basis van gedetailleerde statistieken.
Maar hoe richt je GA4 in? Hoe maak en interpreteer je rapporten, funnels en dashboards? En hoe vertaal je die inzichten naar verbeteringen?
Tijdens deze training krijg je praktische handvatten voor het optimaal inrichten en inzetten van GA4. Je maakt kennis met belangrijke functionaliteiten en leert data en statistieken interpreteren en gebruiken voor concrete website- en campagne-optimalisatie.
Resultaat
- Je kunt Google Analytics 4 opzetten en inrichten voor je website/web app
- Je kent de verschillen tussen de oude (UA) en nieuwe versie (GA4)
- Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes
- Je bent in staat goede analyses en uiteenlopende rapportages te maken
- Je hebt handvatten om hands-on aan de slag te gaan met je eigen account
Voor wie
De training Google Analytics 4 is voor iedereen die betrokken is bij online marketing of online communicatie én aan de slag wil met de nieuwe versie van Google Analytics (GA4).
Denk aan: online- en digital marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs en (e-commerce)managers.
Voor deze training is geen speciale voorkennis vereist. Installeer Google Analytics 4 vooraf op je website en verzamel minimaal enkele weken data om het meeste uit deze training te halen. Volg de online cursus ‘Overstappen naar Google Analytics 4’ voor een handig stappenplan voor het installeren van Google Analytics 4.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Programma
Tijdens de training Google Analytics 4 komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Inleiding: de verschillen, verbeteringen, beperkingen en toekomst van GA4.
- GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
- Hoe kun je je website verbeteren met GA4?
- Haal meer uit online campagnes met GA4.
- Hoe analyseer je het gedrag van je bezoekers met GA4?
- Fouten in je website opsporen met GA4.
- Rapporten maken in GA4.
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Erkenning accreditatie
- Beste opleider: in 2022 voor het 8e jaar op rij
- NRTO-keurmerk
- Geregistreerd dienstverlener Kmo-portefeuille
- NIMA Education Partner
- UWV-partner
De training Google Analytics 4 is voor iedereen die betrokken is bij online marketing of online communicatie én aan de slag wil met de nieuwe versie van Google Analytics (GA4).
Denk aan: online- en digital marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs en (e-commerce)managers.
Voor deze training is geen speciale voorkennis vereist. Installeer Google Analytics 4 vooraf op je website en verzamel minimaal enkele weken data om het meeste uit deze training te halen. Volg de online cursus ‘Overstappen naar Google Analytics 4’ voor een handig stappenplan voor het installeren van Google Analytics 4.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je kunt Google Analytics 4 opzetten en inrichten voor je website/web app
- Je kent de verschillen tussen de oude (UA) en nieuwe versie (GA4)
- Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes
- Je bent in staat goede analyses en uiteenlopende rapportages te maken
- Je hebt handvatten om hands-on aan de slag te gaan met je eigen account
Tijdens de training Google Analytics 4 komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Inleiding: de verschillen, verbeteringen, beperkingen en toekomst van GA4.
- GA4 inrichten: doelen instellen, intern verkeer filteren, etc.
- Hoe kun je je website verbeteren met GA4?
- Haal meer uit online campagnes met GA4.
- Hoe analyseer je het gedrag van je bezoekers met GA4?
- Fouten in je website opsporen met GA4.
- Rapporten maken in GA4.
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.
Frankwatching is uitgegroeid tot dé toonaangevende aanbieder van trainingen in marketing & communicatie. Jaarlijks leiden we duizenden professionals op, die onze trainingen hoog beoordelen met gemiddeld een 8,4.
Ontwikkelen op gebied van Marketing, Communicatie, Advertising, Content, Social of Analytics? Met een aanbod van ruim 80 opleidingen en trainingen vind je specifieke trainingen die je echt verder helpen. Je werkt in kleine groepen met trainers uit de praktijk, waarbij de focus ligt op de praktische toepasbaarheid van (nieuwe) mogelijkheden voor jouw organisatie. Een mix van theorie, prikkelende cases en veel interactie.
Alle trainingen zijn ook incompany mogelijk. Zo bieden we iedere professional de mogelijkheid de juiste kennis op te doen.
Frankwatching Academy is in 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021 uitgeroepen tot de beste opleider in marketing & communicatie.
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.