Cursus Google Analytics

Type product
Logo van Global Training
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,8 Global Training heeft een gemiddelde beoordeling van 8,8 (uit 6 ervaringen)

Tip: incompany training nodig? Vraag een offerte aan bij meerdere aanbieders!

Beschrijving

𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐆𝐥𝐨𝐛𝐚𝐥 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐢𝐧𝐠?

✅ Praktijkgerichte en kleine klassen

✅ Diepgaand kennismakingsgesprek docent 

✅ Bevlogen trainers uit de praktijk

✅ Werken aan persoonlijke businesscase

✅ Unieke nazorg

✅ Officieel Global Training certificaat

✅ 45 opleidingslocaties in NL en BE

Cursus Google Analytics: leer hoe u het maximale rendement uit uw website haalt

Bent u verantwoordelijk voor een website of webshop? Dan wilt u weten wat de statistieken en conversies van uw website zijn. Deze waardevolle gegevens zijn inzichtelijk te krijgen door het populaire online tool “Google Analytics” te gebruiken. Door gebruik te maken van Google Analytics wordt meteen duidelijk wat de verbeterpunten/knelpunten van uw website zijn.  U bent vervolgens in staat om hierop te anticiperen door (kleine) aanpassingen op uw website door te voeren. Dit proces van continu meten en bijsturen, dient u voor alle pagina’s van de website te herhalen. 

Via deze methodiek wordt er stapsgewijs gewer…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Google Analytics, Online marketing, Conversie optimalisatie, SEO en Google Ads.

𝐖𝐚𝐚𝐫𝐨𝐦 𝐆𝐥𝐨𝐛𝐚𝐥 𝐓𝐫𝐚𝐢𝐧𝐢𝐧𝐠?

✅ Praktijkgerichte en kleine klassen

✅ Diepgaand kennismakingsgesprek docent 

✅ Bevlogen trainers uit de praktijk

✅ Werken aan persoonlijke businesscase

✅ Unieke nazorg

✅ Officieel Global Training certificaat

✅ 45 opleidingslocaties in NL en BE

Cursus Google Analytics: leer hoe u het maximale rendement uit uw website haalt

Bent u verantwoordelijk voor een website of webshop? Dan wilt u weten wat de statistieken en conversies van uw website zijn. Deze waardevolle gegevens zijn inzichtelijk te krijgen door het populaire online tool “Google Analytics” te gebruiken. Door gebruik te maken van Google Analytics wordt meteen duidelijk wat de verbeterpunten/knelpunten van uw website zijn.  U bent vervolgens in staat om hierop te anticiperen door (kleine) aanpassingen op uw website door te voeren. Dit proces van continu meten en bijsturen, dient u voor alle pagina’s van de website te herhalen. 

Via deze methodiek wordt er stapsgewijs gewerkt naar een steeds betere website. Hierdoor haalt u het maximale rendement uit uw bezoekers en website. Dit zal ervoor zorgen dat uw website doelstellingen sneller en efficiënter zullen worden bereikt. Tevens draagt dit bij aan de winstgevendheid van uw website. Het is daarom van essentieel belang om eerst te investeren in Google Analytics, en pas daarna in online promotie.

Kortom, streeft u naar topresultaten en bent u bereid uw website continu bij te sturen?  Wilt u leren hoe u het maximale rendement uit uw bezoekers en website haalt? Wilt u een winstgevendere website? Investeer dan in uw zelf en leer het Google Analytics tot in de puntjes te beheersen.

Alle voordelen van Google Analytics op een rij:

  • Leer het gedrag van uw doelgroep kennen en haal het maximale rendement uit uw bezoekers.
  • Krijg inzicht in waardevolle statistieken van uw website.
  • Stel de sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen van uw website vast.
  • Verbeter doorlopend uw website en haal op deze wijze het maximale rendement uit uw website.
  • Realiseer een hogere winstgevendheid met uw website (omzet en winst).
  • Verhoog de usabillity (gebruiksgemak) van uw website.
  • Neem voortaan weloverwogen data driven beslissingen.
  • Meet de return on investment (ROI) van uw website.
  • Kom tot een beter verdienmodel.
  • Rank hoger in de organische zoekresultaten van Google.

Waarom kiezen voor de cursus Google Analytics bij Global Training:

  • Wordt in slechts 2 lesdagen een Google Analytics professional.
  • Werk tijdens de cursus aan uw eigen businesscase en optimaliseer uw eigen website. Onze vakkundige docent begeleidt u hierin. 
  • U bent niet meer afhankelijk van dure externe marketingbureaus en bespaart hiermee onnodige kosten.
  • Leer de laatste ontwikkelingen over Google Analytics kennen en pas de modernste Google Analytics technieken op uw website toe.
  • Krijg kwalitatief hoogstaand onderwijs voor een maximaal rendement (praktijkgericht).

Doelgroep & voorkennis

Deze training is speciaal ontwikkeld voor mensen die op professioneel niveau websites/webshop willen leren optimaliseren en zijn conversies willen verbeteren. Daarnaast een compleet inzicht willen in het gedrag van bezoekers op hun website.

  • Voor mensen die zich laten omscholen tot een online marketeer.
  • Voor mensen die al enige ervaring in Google Analytics hebben, maar nu een verdiepingsslag willen maken.
  • Voor iedereen die voor zijn werk te maken heeft met webdesign of (online) marketing en daarom Google Analytics wil leren begrijpen. U kunt hierbij denken aan: accountmanagers, webmasters, website eigenaren, uitvoerend managers, ontwikkelaars, marketingmedewerkers en adverteerders.

Om aan deze training deel te nemen, is geen specifieke voorkennis vereist. Deze cursus wordt verzorgd op basic en intermediate niveau. We bieden de Cursus Google Analyitcs ook aan op advanced en expert niveau. Neem contact met onze opleidingsadviseurs op voor meer informatie.

Lesmaterialen, software en benodigdheden

Tijdens deze training zal er gewerkt worden in een Google Analytics omgeving. Beschikt u daar niet over? Geef dit dan aan bij uw opleidingsadviseur.

Wij adviseren om een eigen laptop mee te nemen. Mocht u niet over een eigen laptop beschikken, geef dit dan door aan uw opleidingsadviseur. Uw opleidingsadviseur zal voor een passende oplossing zorgen. Dit kan inhouden dat er voor u een laptop wordt gehuurd.

Wat ga ik leren?

Tijdens de training Google Analytics leert u stap voor stap hoe u Google Analytics optimaal kunt benutten en inrichten voor uw eigen website. U leert diepgaande analyses en zeer uiteenlopende rapportages te maken. Ook leert u statistieken op de juiste wijze te interpreteren. Dit vertaalt u vervolgens door naar creatieve aanpassingen op uw website. Deze aanpassingen zullen in positieve zin bijdragen aan de conversies van uw website. Tot slot leert u verbeteringen door te voeren aan online campagnes. U leert onder andere het volgende:

  • Introductie web analytics en Google Analytics
  • Google Analytics omgeving inrichten en toepassen voor eigen situatie (configuratie).
  • Welke statistieken zijn belangrijk.
  • User interfaces en dashboards verkennen.
  • Trackingcodes en gegevensfilters.
  • Data verzamelen, interpreteren en verwerken.
  • Diepgaande analyses maken.
  • Bezoekersgedrag analyseren.
  • Verkeersbronnen, campagnes en advertenties analyseren.
  • Segmentering en kanaalrapporten.
  • Doelen en trechters instellen.
  • Toepasbare rapporten genereren
  • Conversies verbeteren.
  • Uitleg van vakterminologie (bouncepercentage, A/B testen, etc.).
  • Tips and trics.

Tijdens de cursus Google Analytics zullen onze deskundige docenten u stapsgewijs door het lesprogramma loodsen aan de hand van een stappenplan. Naarmate de dagen vorderen, zal steeds meer de diepte worden opgezocht. Uiteindelijk zult u alle functies onder de knie krijgen, en leert u alle mogelijkheden van Google Analytics kennen. Kortom, na het volgen van deze training heeft u verregaande en gespecialiseerde kennis over Google Analytics opgedaan en bent u in staat om zelfstandig uw websites/webshops te optimaliseren. U mag zichzelf met recht een professionele en vakkundige Google Analytics Professional noemen.

Lesprogramma

Tijdens de cursus Google Analytics worden de volgende modules behandeld:

Starten met Google Analytics

  • Waarom Google Analytics gebruiken
  • Mogelijkheden van Google Analytics
  • Hoe werkt Google Analytics
  • Navigeren door Google Analytics
  • Google Analytics account opzetten en succesvol inrichten
  • Profielen en filters (weergaven instellen)
  • Koppeling met Adwords
  • Laatste ontwikkelingen Google Analytics: onder andere privacy wetgeving

KPI’s definiëren

  • Onderneming en strategie
  • Acties, doelen en deadlines

Doelen instellen en monitoren

  • Return on Investement (ROI)
  • Doelen en trechters instellen
  • Conversies meten
  • Event Tracking

Opstellen dashboards en diepgaande rapportages

  • Zelf nieuwe rapporten en dashboards maken
  • Standaardrapporten: nieuwe en terugkerende bezoekers, aantal weergaven, sitesnelheid, verkeersbronnen, demografie, mobiele bezoekers, best bezochte pagina’s en SEO
  • Overzichtrapporten
  • Doelgroep- en bezoekersgedrag rapporten
  • Acquisitierapporten
  • Volledige rapporten
  • Rapporten delen
  • Snelkoppelingen en dashboards instellen
  • Op eigen doelen sturen
  • Campagnes

Zoekwoorden en algemene webstatistieken

  • Algemene webstatistieken
  • Best renderende zoekwoorden
  • Multi channel analytics

Bezoekers analyse

  • Herkomst bezoekers
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Bezoekers- en navigeergedrag analyseren
  • Gemiddelde bezoekuur
  • Data interpreteren
  • Conversie – en bouncepercentages
  • Behaalde doelen

Campagnes en conversies meten en verbeteren

  • Campagnes aanpassen en meten
  • Campagnes monitoren met URL-maker
  • AdWords campagnes meten
  • Verkeersbronnen segmenteren en analyseren
  • Meten en verbeteren van conversies
  • Website en pagina’s analyseren en optimaliseren
  • A/B testen met Content
  • Assisted conversions en conversie attributie

Filters en segmenten

  • Segmenten: converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers
  • Maken Subsets en analyseren van websitebezoekers
  • Filters: uitsluiten intern verkeer en spammers

Event Tracking

  • Meten van gebeurtenissen op uw website: formulieren, video’s en openen van Pdf’s

Experimenteren en testen

Voorkomen valkuilen

  • Interpretatie van data
  • Nadelen van last cookie count als meetmethode

Resultaten

Nadat u deze training hebt doorlopen, kunt u Google Analytics optimaal benutten. Heeft u alle handvatten in huis om zelfstandig een website te optimaliseren en zo het maximale uit bezoekers te halen. U draagt hierdoor bij aan de winstgevendheid van uw website.

Daarnaast zal deze training een positieve bijdrage leveren aan uw professionele ontwikkeling. Hierdoor zal u in staat zijn om uw werkzaamheden beter op te pakken. U bent na het volgen van deze training in staat om uw (toekomstige) afdeling of bedrijf naar een hoger niveau te tillen en draagt bij aan de professionalisering van uw afdeling/bedrijf.

Nadat u deze training heeft gevolgd:

  • Kunt u een Google Analytics account opzetten en succesvol inrichten voor uw eigen specifieke website.
  • Kunt u data/statistieken op de juiste wijze te interpreteren en knelpunten van uw website vaststellen.
  • Kunt u professionele adviesrapportages opstellen met concrete en direct toepasbare verbeterpunten.
  • Bent u in staat om het maximale uit uw bezoekers te halen door uw website doorlopend te optimaliseren.
  • Leert u op basis van statistieken de sterkten, zwakten, kansen en bedreigingen van uw website te ontdekken.
  • Kunt u online marketing activiteiten zoals AdWords- e-mail- en banner campagnes analyseren, interpreteren en optimaliseren.
  • Kent u vakterminologie.

Arbeidsperspectieven

Momenteel is er veel vraag naar Google Analytics professionals. Na het volgen van deze cursus bent u hierin gespecialiseerd en kunt u direct aan de slag voor veel werkgevers op de online marketing afdeling. Ook kunt u ervoor kiezen om carrière te maken als freelancer.

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.