Betere offertes schrijven met ChatGPT

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

Betere offertes schrijven met ChatGPT

IFBD - Institute for Business Development
Logo van IFBD - Institute for Business Development
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 9 IFBD - Institute for Business Development heeft een gemiddelde beoordeling van 9 (uit 2 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeVan der Valk Hotel Antwerpen - Luitenant Lippenslaan 66, 2140 Antwerpen
14 okt. 2024
placeVan der Valk Hotel Gent - Akkerhage 10, 9000 Gent
12 mar. 2025

Beschrijving

WAT VERTELT UW PROSPECT NIET

Droomt u ervan om precies te weten te komen welk allerlaatste argument uw prospect nodig heeft om te bestellen? Of omgekeerd: wat hem onverwacht toch nog doet afhaken? Logisch, want die kennis is de heilige graal voor iedere verkoper.

En die graal ligt nu voor het grijpen: ChatGPT. Hiermee kijkt u rechtstreeks in het brein van uw prospect – zonder filter, zonder marktonderzoek. Haast pijnlijk nauwkeurig legt de AI-chatbot zijn drijfveren en remmingen bloot. De rationele, uiteraard, maar ook de emotionele. Want die geven de uiteindelijke doorslag: ga ik met een gerust gemoed op deze offerte in, of niet?

CHATGPT WEET HET ALLEMAAL

Waarom is een machine zo veel b…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Offertes schrijven, Schrijven, ChatGPT, Brieven schrijven en Klantgericht schrijven.

WAT VERTELT UW PROSPECT NIET

Droomt u ervan om precies te weten te komen welk allerlaatste argument uw prospect nodig heeft om te bestellen? Of omgekeerd: wat hem onverwacht toch nog doet afhaken? Logisch, want die kennis is de heilige graal voor iedere verkoper.

En die graal ligt nu voor het grijpen: ChatGPT. Hiermee kijkt u rechtstreeks in het brein van uw prospect – zonder filter, zonder marktonderzoek. Haast pijnlijk nauwkeurig legt de AI-chatbot zijn drijfveren en remmingen bloot. De rationele, uiteraard, maar ook de emotionele. Want die geven de uiteindelijke doorslag: ga ik met een gerust gemoed op deze offerte in, of niet?

CHATGPT WEET HET ALLEMAAL

Waarom is een machine zo veel beter in het pinpointen van wat een mens drijft? Omdat ChatGPT put uit miljoenen vergelijkbare patronen in tientallen miljarden toepasselijke gegevens. Die komen van websites maar vooral uit fora en social media waar prospects ongemerkt hun ware gelaat onthullen. Daarom weet ChatGPT ook wat úw prospect drijft – zelfs als u dat vergat te vragen. En zelfs als u is een nichemarkt opereert.

GARBAGE IN … GARBAGE OUT

Het allergrootste nadeel van ChatGPT? Dat het er zo bedrieglijk eenvoudig uitziet: één chatvakje, meer krijgt u niet. En alles wat u over uw prospect wilt te weten komen zit in zijn database. Alleen, hoe krijgt u die kennis er ook uit gepuurd? Het antwoord: door ChatGPT uitgekiende vragen te stellen, het uitgebreid aan het woord te laten en aandachtig te luisteren. Door het zachtjes bij te sturen waar dat kan, en het genadeloos uit te dagen waar dat moet. Want raar maar waar: ChatGPT reageert op aanmoediging, druk of verontwaardiging. Al is ook dat eigenlijk logisch, omdat het werd getraind op uw en mijn gedragingen.

Helaas betekent het ook dat een AI-chatbot er zich met een flut-antwoord vanaf maakt als het een flutvraag voorgeschoteld krijgt. Rommel in, rommel uit! Maar dát zal u na deze workshop nooit meer overkomen.

OVERTUIGEN EN VOORKOMEN

Een standaard offerte zet uw USP (Unique Selling Proposition) in de verf – een goede offerte de UBR van uw prospect (Unique Buying Reason). Die UBR is nauw verweven met instant herkenbare problemen die u oplost, of kansen die uw prospect nu kan grijpen. Om die transformatie draait het: daarin moet uw offerte schitteren. En in het blootleggen ervan is ChatGPT ijzersterk. Wel, toch als u het eerst correct primet.

Wat ten slotte van een goede offerte een excellente maakt? De mate waarin u proactief antwoordt op de vragen die uw prospect u nog … niet heeft gesteld. En ook die onuitgesproken bezwaren vertelt ChatGPT u.

GEEN AI AUTOMATISERING

In deze workshop duikt u in de inhoud van een ijzersterke offerte. Hiervoor zorgt het koppel dat ChatGPT Plus en uw docent Wim Van Rompuy vormen. De eerste is een allesweter, de tweede de nieuwsgierige copywriter en sales-marketeer die alles uit ChatGPT weet los te peuteren.

Wat er niét aan bod komt? De automatisering van uw offertes (of hun analyse) met behulp van AI. Wat wel? Alle inhoudelijke elementen die uw offerte moet aanreiken om een maximale kans op slagen te hebben.

ALLEEN VOOR ECHTE DURVERS

Uw docent ontwikkelde een megaprompt om op uw eigen offertes of offertesjablonen los te laten. Genadeloos beoordeelt ChatGPT alle noodzakelijke en ondersteunende inhoudelijke elementen. Voldoet er een niet aan zijn verwachtingen? Dan wijst het u de weg. Breng dus gerust een eigen offerte (zonder prijzen) mee om te testen: what happens in this workshop, stays in this workshop.

De workshop wordt een aaneenschakeling van trial & error: al doende leren door ChatGPT te bestoken met de goede vragen. Dat doen we overigens in de betaalde versie, want de gratis editie heeft hier niet genoeg redeneringsvermogen/rekenkracht voor.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.