Masterclass Management Accounting

Tijdsduur

Masterclass Management Accounting

NCOI Learning
Logo van NCOI Learning
Opleiderscore: starstarstarstarstar_border 8,3 NCOI Learning heeft een gemiddelde beoordeling van 8,3 (uit 4 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

NCOI Learning biedt haar producten standaard aan in de volgende regio's: Charleroi, Gent

Beschrijving

Tijdens dit seminarie wordt een overzicht gegeven van de verschillende methoden en technieken die managers toelaten om te beschikken over nauwkeurige kosten-, kostprijs- en winstinformatie ter ondersteuning van hun besluitvormings- en besturingsprocessen. Met cases wordt aangetoond hoe kosten en winstinformatie moeten aangewend worden om optimale beslissingen te nemen, op het vlak van pricing, product-mix en order-mix, make-or-buy en investeringen. Ook wordt aangeleerd hoe besturingsprocessen moeten ingericht worden opdat kosten en winstrapporten en budgetten managers maximaal motiveren voor continue verbetering van efficiëntie en winstgevendheid.
Op dit vlak speelt de management accountant …

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: Management accounting, Accountant / Accountancy, Financieel Beleid & Management, Bedrijfskunde en (Wft) Beleggen.

Tijdens dit seminarie wordt een overzicht gegeven van de verschillende methoden en technieken die managers toelaten om te beschikken over nauwkeurige kosten-, kostprijs- en winstinformatie ter ondersteuning van hun besluitvormings- en besturingsprocessen. Met cases wordt aangetoond hoe kosten en winstinformatie moeten aangewend worden om optimale beslissingen te nemen, op het vlak van pricing, product-mix en order-mix, make-or-buy en investeringen. Ook wordt aangeleerd hoe besturingsprocessen moeten ingericht worden opdat kosten en winstrapporten en budgetten managers maximaal motiveren voor continue verbetering van efficiëntie en winstgevendheid.
Op dit vlak speelt de management accountant een belangrijke rol. De management accountant moet de nodige tools ter beschikking hebben om ervoor te zorgen dat kostprijs en winstinzichten voldoende accuraat zijn en managers niet misleiden. Met verschillende cases en voorbeelden uit de praktijk wordt geïllustreerd hoe de nieuwe kostprijsbenadering - Time-Driven Activity-Based costing - de mogelijkheid biedt om gedetailleerd en nauwkeurig inzicht te verkrijgen in de winstgevendheid van producten, segmenten en klanten hierbij rekening houdend met alle kostenveroorzakende factoren.

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.