Slechtnieuwsgesprekken voeren (functioneringsgesprekken)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie, Online
Startdatum en plaats

Slechtnieuwsgesprekken voeren (functioneringsgesprekken)

Learnit
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,7 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,7 (uit 706 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

9
Gemiddeld cijfer voor Slechtnieuwsgesprekken voeren (functioneringsgesprekken)
Gebaseerd op 1 ervaring Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar_half
Martijn van Noordenne
Commercial Director
9
Slechtnieuwsgesprekken voeren (functioneringsgesprekken)

"Michaela is kundig, heeft concrete input en is positief. De training is afwisselend, nuttig en toepasbaar. Veel persoonlijke aandacht. Daarnaast waarborgt Michaela dat ieders persoonlijke leerdoelen maximaal worden bereikt. Een topper!" - 05-11-2021 19:14

"Michaela is kundig, heeft concrete input en is positief. De training is afwisselend, nuttig en toepasbaar. Veel persoonlijke aandacht. Daarn… alles lezen - 05-11-2021 19:14

Startdata en plaatsen

placeGroningen
16 feb. 2023
placeRotterdam
23 feb. 2023
placeZwolle
23 feb. 2023
placeGroningen
7 mar. 2023
placeUtrecht
7 mar. 2023
check_circle Startgarantie
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
7 mar. 2023
placeAmsterdam
8 mar. 2023
computer Online: Virtuele locatie: Zoom
8 mar. 2023
placeAmsterdam
17 mar. 2023
placeDen Haag
17 mar. 2023
placeRotterdam
28 mar. 2023
placeRotterdam
31 mar. 2023
placeZwolle
31 mar. 2023
placeDen Haag
7 apr. 2023
placeGroningen
12 apr. 2023
placeUtrecht
12 apr. 2023
placeGroningen
18 apr. 2023
placeAmsterdam
25 apr. 2023
placeDen Haag
25 apr. 2023
placeAmsterdam
8 mei. 2023

Beschrijving

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Een medewerker ontslaan, een klant laten weten dat je niets voor hem of haar kunt betekenen of een patiënt een sombere diagnose geven: als boodschapper bevind jij je vaak in een lastige spagaat tussen taak en emotie. Je weet dat je het slechte nieuws moet brengen, maar dat neemt niet weg dat je begaan bent met de ontvanger en hem of haar het allerbeste gunt. Deze verdeeldheid zorgt ervoor dat velen geneigd zijn zich in allerlei bochten te wringen om het slechte nieuws uit te stellen of te verzachten. Het klinkt als een paradox, maar er bestaat zoiets als een goed slechtnieuwsgesprek. En nog belangrijker: de basisprincipes zijn door iedereen aan te leren.

In de training Slecht nieuws brengen

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Learnit TrainingVolg al onze trainingen nu ook Live Online, comfortabel vanuit huis! 

Een medewerker ontslaan, een klant laten weten dat je niets voor hem of haar kunt betekenen of een patiënt een sombere diagnose geven: als boodschapper bevind jij je vaak in een lastige spagaat tussen taak en emotie. Je weet dat je het slechte nieuws moet brengen, maar dat neemt niet weg dat je begaan bent met de ontvanger en hem of haar het allerbeste gunt. Deze verdeeldheid zorgt ervoor dat velen geneigd zijn zich in allerlei bochten te wringen om het slechte nieuws uit te stellen of te verzachten. Het klinkt als een paradox, maar er bestaat zoiets als een goed slechtnieuwsgesprek. En nog belangrijker: de basisprincipes zijn door iedereen aan te leren.

In de training Slecht nieuws brengen leer je een slechtnieuwsgesprek op te bouwen aan de hand van vijf fasen: de inleiding, het brengen van het slechte nieuws, aandacht voor de impact van de boodschap, meedenken over mogelijke oplossingen en, indien nodig, het maken van een vervolgafspraak. Onze trainers laten je ontdekken welke toon het best bij de situatie past, hoe je blijk geeft van jouw medeleven en hoe je tegelijkertijd duidelijk en standvastig kunt blijven, waardoor je de controle over het gesprek behoudt.

Onderwerpen

  • Structuur van het gesprek
  • Inhoudsniveau
  • Relatieniveau
  • Argumenteren
  • Vervolgstappen: afspraken maken
  • Valkuilen

Lesmethodiek

In de training wisselen we af tussen concreet ervaren, experimenteren met gedrag en technieken, reflecteren en theorie verkennen. Hiermee sluit het trainingsprogramma goed aan op alle type deelnemers. Er zit veel actie in de training, zodat je daadwerkelijk ervaart wat het effect is van nieuw gedrag. Dit maakt de herkenning van succes mogelijk. Daarnaast benadrukken we dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar eigen groeiproces en hier het eigenaarschap over moet nemen. In onze training nodigen wij je uit om continue te reflecteren en verbanden te leggen met de praktijk. Ons streven is het inzicht te vergroten en jou zelf de vertaalslag te laten maken. Dit zal de kans op werkelijke gedragsverandering vergroten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die wel eens slecht nieuws moet brengen, zoals leidinggevenden, projectleiders, verkopers, servicemedewerkers, hulpverleners, artsen en adviseurs.

Voorkennis

Er is geen voorkennis vereist voor deze training.

Maatwerk

De cursusomschrijving hierboven geeft je een goede indicatie van hoe de training eruit zal komen te zien. Toch kan de inhoud iets verschillen per training, afhankelijk van de voorkennis, praktijkervaring en leerdoelen van de deelnemers. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de training worden de leerdoelen van de deelnemers geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.

Opmerking

Zie ook onze workshop Slechtnieuwsgesprekken.

9
Gemiddeld cijfer voor Slechtnieuwsgesprekken voeren (functioneringsgesprekken)
Gebaseerd op 1 ervaring
starstarstarstarstar_half
Martijn van Noordenne
Commercial Director
9
Slechtnieuwsgesprekken voeren (functioneringsgesprekken)

"Michaela is kundig, heeft concrete input en is positief. De training is afwisselend, nuttig en toepasbaar. Veel persoonlijke aandacht. Daarnaast waarborgt Michaela dat ieders persoonlijke leerdoelen maximaal worden bereikt. Een topper!" - 05-11-2021 19:14

"Michaela is kundig, heeft concrete input en is positief. De training is afwisselend, nuttig en toepasbaar. Veel persoonlijke aandacht. Daarn… alles lezen - 05-11-2021 19:14

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.