Feedback geven en ontvangen

Tijdsduur
Trainer
Paul de Waal
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats
Logo van Projectmanagement-training.nl
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,9 Projectmanagement-training.nl heeft een gemiddelde beoordeling van 8,9 (uit 243 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeAmsterdam
7 okt. 2021
placeUtrecht
4 nov. 2021

Beschrijving

Feedback geven en krijgen

Feedback is onmisbaar voor een goede samenwerking. Voor leiders van groepen is het goed kunnen geven en ontvangen van feedback cruciaal in het sturen van het team. Maar ook voor de teamleden is het belangrijk dat ze goed feedback kunnen geven en ontvangen. Zeker nu teams en organisaties ‘platter’ worden en meer agile en zelfsturend werken.

Feedback leren geven en ontvangen

Om goed te kunnen functioneren hebben we allemaal feedback nodig maar tegelijkertijd vinden de meeste mensen het lastig om anderen aan te spreken of feedback te geven. Onderzoekers schatten dat als we elkaar betere feedback zouden geven dat we bijna een derde productiever worden, ruim 10 % meer…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Feedback geven en krijgen

Feedback is onmisbaar voor een goede samenwerking. Voor leiders van groepen is het goed kunnen geven en ontvangen van feedback cruciaal in het sturen van het team. Maar ook voor de teamleden is het belangrijk dat ze goed feedback kunnen geven en ontvangen. Zeker nu teams en organisaties ‘platter’ worden en meer agile en zelfsturend werken.

Feedback leren geven en ontvangen

Om goed te kunnen functioneren hebben we allemaal feedback nodig maar tegelijkertijd vinden de meeste mensen het lastig om anderen aan te spreken of feedback te geven. Onderzoekers schatten dat als we elkaar betere feedback zouden geven dat we bijna een derde productiever worden, ruim 10 % meer omzet genereren en ruim 15% kosten zouden besparen.  En daarbovenop zal het verloop en verzuim van medewerkers met ruim 10% teruglopen. Genoeg reden dus om feedback geven en ontvangen goed te beheersen.

Feedback ontvangen

Niet alleen het goed kunnen geven van feedback is belangrijk, het goed kunnen luisteren naar feedback en je vermogen er wat mee te doen is minstens net zo belangrijk, zeker voor leidinggevenden. In feite bepaalt het hoe goed je kunt leren en groeien in je werk.  Ook feedback ontvangen is goed te leren en vormt het een deel van de training.

Inhoud van de training Feedback

Deel 1: online via Zoom (1,5 uur)

  • Informeel kennismaken met elkaar
  • Uitleg van het basismodel van communicatie en feedback
  • Korte communicatieoefening
  • Luistervaardigheid
  • Waarom Feedback belangrijk is
  • Kernkwaliteiten

Deel 2: online (individueel: ongeveer 1 uur)

Zelfreflectie en zelfonderzoek:

  • Wat zijn onze en mijn diepe kernwaarden?
  • Feedforward in plaats van feedback
  • Wat weerhoud mij van het geven van feedback?
  • Ben ik meer een logische of emotionele/intuïtieve denker?
  • Is mijn denkorientatie meer ‘fixed’ of ‘growth’?
  • Naar een feedback cultuur in je organisatie (introductie)

Deel 3: bijeenkomst (1 dag)

(deze dag gaan we vooral oefenen)

  • Kernkwaliteiten en feedback erop (complimenten, coaching, evaluatie)
  • Toepassen van het Dilts model voor het doorvragen en inzicht in overtuigingen
  • Het vinden van blinde vlekken met behulp van het Johari Window
  • Rekening houden met de ontvanger van feedback
  • Hoe verwerk ik feedback zelf?
  • Een organisatiecultuur waarin je veilig feedback kunt geven en krijgen
  • Intervisie toepassen om met en van elkaar te leren
  • Feedback organiseren in de eigen organisatie

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.