Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

Tijdsduur
Trainers
Michaela EhudSaar Bressers
Startdatum en plaats
Logo van Learnit
Opleiderscore: starstarstarstarstar_half 8,6 Learnit heeft een gemiddelde beoordeling van 8,6 (uit 371 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, startdatum, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

8,9
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal
Gebaseerd op 10 ervaringen Lees alle ervaringenchevron_right
starstarstarstarstar
Ricardo Ristie
Customer Contact Advisor
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bij door oefeningen, liet ons vragen beantwoorden, commentaren geven.En ze gaf heel fijne tips en oplossingen die ook werden geoefend." - 30-11-2018 14:52

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bi… alles lezen - 30-11-2018 14:52

Startdata en plaatsen

Amsterdam
21 jan. 2019 tot 4 feb. 2019
Rotterdam
30 jan. 2019 tot 13 feb. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Eindhoven
4 feb. 2019 tot 18 feb. 2019
Breda
11 feb. 2019 tot 25 feb. 2019
Utrecht
11 feb. 2019 tot 25 feb. 2019
Groningen
13 feb. 2019 tot 25 feb. 2019
check_circle Start gegarandeerd
Amersfoort
14 feb. 2019 tot 28 feb. 2019
Alkmaar
19 feb. 2019 tot 5 mar. 2019
Amsterdam
19 feb. 2019 tot 5 mar. 2019
Zwolle
19 feb. 2019 tot 5 mar. 2019
Den Bosch
25 feb. 2019 tot 11 mar. 2019
Den Haag
1 mar. 2019 tot 15 mar. 2019
Arnhem
6 mar. 2019 tot 20 mar. 2019
Rotterdam
6 mar. 2019 tot 20 mar. 2019
Groningen
11 mar. 2019 tot 25 mar. 2019
Heerenveen
11 mar. 2019 tot 25 mar. 2019
Maastricht
18 mar. 2019 tot 1 apr. 2019
Nijmegen
18 mar. 2019 tot 1 apr. 2019
Utrecht
18 mar. 2019 tot 1 apr. 2019
Amsterdam
26 mar. 2019 tot 9 apr. 2019
Breda
26 mar. 2019 tot 9 apr. 2019
Eindhoven
26 mar. 2019 tot 9 apr. 2019
Zwolle
26 mar. 2019 tot 9 apr. 2019
Amersfoort
5 apr. 2019 tot 19 apr. 2019
Den Haag
5 apr. 2019 tot 19 apr. 2019
Rotterdam
5 apr. 2019 tot 19 apr. 2019
Alkmaar
10 apr. 2019 tot 24 apr. 2019
Den Bosch
15 apr. 2019 tot 29 apr. 2019
Groningen
15 apr. 2019 tot 29 apr. 2019
Utrecht
15 apr. 2019 tot 29 apr. 2019
Arnhem
23 apr. 2019 tot 7 mei. 2019
Amsterdam
25 apr. 2019 tot 9 mei. 2019
Heerenveen
25 apr. 2019 tot 9 mei. 2019
Zwolle
25 apr. 2019 tot 9 mei. 2019
Nijmegen
30 apr. 2019 tot 14 mei. 2019
Den Haag
6 mei. 2019 tot 20 mei. 2019
Maastricht
6 mei. 2019 tot 20 mei. 2019
Rotterdam
6 mei. 2019 tot 20 mei. 2019
Eindhoven
10 mei. 2019 tot 24 mei. 2019
Breda
15 mei. 2019 tot 29 mei. 2019
Groningen
15 mei. 2019 tot 29 mei. 2019
Utrecht
15 mei. 2019 tot 29 mei. 2019
Amersfoort
20 mei. 2019 tot 3 jun. 2019
Alkmaar
27 mei. 2019 tot 11 jun. 2019
Amsterdam
27 mei. 2019 tot 11 jun. 2019
Zwolle
27 mei. 2019 tot 11 jun. 2019
Den Bosch
31 mei. 2019 tot 14 jun. 2019
Arnhem
4 jun. 2019 tot 18 jun. 2019
Den Haag
4 jun. 2019 tot 18 jun. 2019
Rotterdam
4 jun. 2019 tot 18 jun. 2019
Heerenveen
11 jun. 2019 tot 25 jun. 2019
Groningen
14 jun. 2019 tot 28 jun. 2019
Nijmegen
14 jun. 2019 tot 28 jun. 2019
Utrecht
14 jun. 2019 tot 28 jun. 2019
Maastricht
19 jun. 2019 tot 3 jul. 2019
Amsterdam
24 jun. 2019 tot 8 jul. 2019
Eindhoven
24 jun. 2019 tot 8 jul. 2019
Zwolle
24 jun. 2019 tot 8 jul. 2019
Breda
1 jul. 2019 tot 15 jul. 2019
Amersfoort
4 jul. 2019 tot 18 jul. 2019
Den Haag
4 jul. 2019 tot 18 jul. 2019
Rotterdam
4 jul. 2019 tot 18 jul. 2019
Alkmaar
9 jul. 2019 tot 23 jul. 2019
Den Bosch
15 jul. 2019 tot 29 jul. 2019
Groningen
15 jul. 2019 tot 29 jul. 2019
Utrecht
15 jul. 2019 tot 29 jul. 2019
Arnhem
19 jul. 2019 tot 2 aug. 2019
Amsterdam
24 jul. 2019 tot 7 aug. 2019
Heerenveen
24 jul. 2019 tot 7 aug. 2019
Zwolle
24 jul. 2019 tot 7 aug. 2019
Nijmegen
29 jul. 2019 tot 12 aug. 2019
Den Haag
5 aug. 2019 tot 19 aug. 2019
Maastricht
5 aug. 2019 tot 19 aug. 2019
Rotterdam
5 aug. 2019 tot 19 aug. 2019
Eindhoven
8 aug. 2019 tot 22 aug. 2019
Breda
13 aug. 2019 tot 27 aug. 2019
Groningen
13 aug. 2019 tot 27 aug. 2019
Utrecht
13 aug. 2019 tot 27 aug. 2019
Amersfoort
19 aug. 2019 tot 2 sep. 2019
Alkmaar
23 aug. 2019 tot 6 sep. 2019
Amsterdam
23 aug. 2019 tot 6 sep. 2019
Zwolle
23 aug. 2019 tot 6 sep. 2019
Den Bosch
28 aug. 2019 tot 11 sep. 2019
Arnhem
2 sep. 2019 tot 16 sep. 2019
Den Haag
2 sep. 2019 tot 16 sep. 2019
Rotterdam
2 sep. 2019 tot 16 sep. 2019
Heerenveen
9 sep. 2019 tot 23 sep. 2019
Groningen
12 sep. 2019 tot 26 sep. 2019
Nijmegen
12 sep. 2019 tot 26 sep. 2019
Utrecht
12 sep. 2019 tot 26 sep. 2019
Maastricht
17 sep. 2019 tot 1 okt. 2019
Amsterdam
23 sep. 2019 tot 7 okt. 2019
Eindhoven
23 sep. 2019 tot 7 okt. 2019
Zwolle
23 sep. 2019 tot 7 okt. 2019
Breda
27 sep. 2019 tot 11 okt. 2019
Amersfoort
2 okt. 2019 tot 16 okt. 2019
Den Haag
2 okt. 2019 tot 16 okt. 2019
Rotterdam
2 okt. 2019 tot 16 okt. 2019
Alkmaar
7 okt. 2019 tot 21 okt. 2019
Den Bosch
14 okt. 2019 tot 28 okt. 2019
Groningen
14 okt. 2019 tot 28 okt. 2019
Utrecht
14 okt. 2019 tot 28 okt. 2019

Beschrijving

Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden. Er is miscommunicatie ontstaan, wat de nodige frustraties met zich mee brengt. Zeker als je bijvoorbeeld met iemand moet samenwerken of als het belangrijk is dat je jezelf goed profileert. Er zijn allerlei vaardigheden en technieken die je kunnen helpen om de communicatie weer "recht" te trekken. Het is belangrijk om je hierbij te realiseren dat communiceren veel meer is dan een vaardigheid alleen. Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt. Zo kun je stress ervaren of niet zo goed in je vel zitten door oms…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Het komt wel eens (of heel vaak!) voor dat we ons niet begrepen voelen, de ander niet begrijpen, niet op één lijn zitten of dat we anders overkomen dan we bedoeld hadden. Er is miscommunicatie ontstaan, wat de nodige frustraties met zich mee brengt. Zeker als je bijvoorbeeld met iemand moet samenwerken of als het belangrijk is dat je jezelf goed profileert. Er zijn allerlei vaardigheden en technieken die je kunnen helpen om de communicatie weer "recht" te trekken. Het is belangrijk om je hierbij te realiseren dat communiceren veel meer is dan een vaardigheid alleen. Het heeft alles te maken met wie je bent en hoe je je voelt. Zo kun je stress ervaren of niet zo goed in je vel zitten door omstandigheden. Dit heeft invloed op de manier waarop je je uitdrukt en hoe je overkomt op anderen.

In de tweedaagse training Communicatieve vaardigheden ontdek je jouw eigen stijl van communiceren en ga je op zoek naar jouw normen, kwaliteiten en valkuilen. Welke factoren dragen voor jou bij aan een effectieve vorm van communiceren? Waar zul jij op moeten letten en wat maakt je krachtig? Je leert in deze training jezelf effectief uit te drukken, waardoor je meer controle hebt over de manier waarop je overkomt. Er wordt aandacht besteed aan de wijze waarop wij met elkaar communiceren en je komt erachter op welke manier ons referentiekader een belangrijke bron van miscommunicatie is. Je leert jezelf uit te drukken zoals jíj bent, zonder de ander daarmee voor het hoofd te stoten.

Onderwerpen

Tijdens de training komen onder andere onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Hoe communiceren wij met elkaar?:

    Inzicht in de manier waarop het communicatieproces werkt

  • Verbale, non-verbale en paralinguale communicatie:

    Wat zeg je letterlijk, wat doe je met je lichaam en hoe klinkt je stem? En welk effect heeft dit op jouw manier van communiceren?

  • Ontdekken van jouw persoonlijke communicatiestijl: Kernkwaliteiten en valkuilen onderzoeken:

    Achter elke valkuil gaat een kwaliteit schuil en vice versa schuilt in elke kwaliteit een valkuil. Inzicht in eigen kwaliteiten en valkuilen helpt je effectiever te communiceren.

  • Primair en secundair reageren:

    Reageer je snel en uit emotie of neem je de tijd om bedachtzaam en tactvol te reageren?

  • Een actieve luisterhouding aannemen:

    Hoe laat je zien dat je aandacht hebt voor de ander? Dat je echt luistert naar iemands boodschap?

  • Welke oorzaken liggen ten grondslag aan miscommunicatie?:

    Bewustwording van ruisfactoren en in het bijzonder ons eigen referentiekader als bron voor miscommunicatie.

  • Feedback geven en ontvangen:

    Uitleggen welk effect andermans gedrag op jou heeft zonder de ander te veroordelen of verwijten te maken, zodat de ander open staat voor jouw boodschap.

  • Inzicht krijgen in jezelf en anderen:

    Je leert jezelf (nog) beter kennen en snapt waar dit bij jou vandaan komt en je leert dat dit voor ieder ander ook geldt.

Resultaten

  • Je bent je bewust van jouw persoonlijke manier van communiceren en kent je kwaliteiten en aandachtspunten hierin;
  • Je hebt jouw verbale, non-verbale en/of paralinguale communicatie versterkt;
  • Je kent de basisvaardigheden feedback geven en ontvangen en hebt hiermee geoefend en
  • Je weet je beter staande te houden in lastige situaties in de communicatie.

Doelgroep

De training is heel geschikt voor iedereen die aan de slag wil met het aanscherpen en optimaliseren van de eigen manier van communiceren. Herken je jezelf in één of meer van onderstaande punten?

  • Je weet dat er werk aan de winkel is binnen je eigen stijl van communiceren (dit heb je zelf opgemerkt of te horen gekregen vanuit je omgeving en je kunt je hierin vinden)
  • Je reageert vanuit je eerste emotie en raakt boos, geïrriteerd of ongeduldig
  • Je komt anders over dan je bedoelt en wilt graag begrijpen hoe dit komt
  • Je wilt graag meer inzicht in jouw persoonlijke manier van communiceren
  • Je bent geneigd soms te stellig te reageren (bijvoorbeeld te direct of bot) of je bent juist te voorzichtig
  • Je zou graag wat steviger of overtuigender overkomen in jouw manier van communiceren
  • Je wilt graag leren feedback op een effectieve manier te geven of te ontvangen

Deze lijst is natúúrlijk niet compleet. Iedereen is immers anders. Waar wil jij aandacht aan besteden binnen jouw communicatieve vaardigheden?

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Learnit Training -  Leren om te groeien!

8,9
Gemiddeld cijfer voor Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal
Gebaseerd op 10 ervaringen
starstarstarstarstar
Ricardo Ristie
Customer Contact Advisor
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bij door oefeningen, liet ons vragen beantwoorden, commentaren geven.En ze gaf heel fijne tips en oplossingen die ook werden geoefend." - 30-11-2018 14:52

"Goed dat karolien niet alleen maar heleboel theorie doorliep. Ze vroeg om situaties warmee wijzelf problemen hadden. Ze betrok je er echt bi… alles lezen - 30-11-2018 14:52

starstarstarstarstar_border
Eric Lagrand
Bedrijfsleider
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Cursus was prima afgestemd op de kandidaten. Voldoende informatie en veel praktijk. Fijn met vier cursisten zodat een ieder veel aan bod komt. Locatie was minder zeker de stoelen op de tweede dag." - 09-10-2018 07:28

"Cursus was prima afgestemd op de kandidaten. Voldoende informatie en veel praktijk. Fijn met vier cursisten zodat een ieder veel aan bod kom… alles lezen - 09-10-2018 07:28

starstarstarstarstar_border
Andeweg
Juridisch medewerker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Bij deze training wordt je een spiegel voorgehouden en krijg je een aantal concrete handvaten aangereikt om je manier van communiceren te verbeteren. Door het geringe aantal deelnemers is het erg persoonsgericht. " - 15-08-2018 06:21

"Bij deze training wordt je een spiegel voorgehouden en krijg je een aantal concrete handvaten aangereikt om je manier van communiceren te ve… alles lezen - 15-08-2018 06:21

starstarstarstarstar_border
Sandra Redeker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Veel afwisseling en persoonsgerichtprogramma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursusten.
Duidelijk programma met basisbenodigdheden. Video-opnames waren in het begin minder prettig, maar wel heel leerzaam
Een aanrader voor iedereen die zich bewust wil worden van houding en gedrag en effect hiervan op de omgeving. " - 10-10-2017 10:19

"Veel afwisseling en persoonsgerichtprogramma. Flexibele mogelijkheden gericht op vraag/behoefte van cursusten. Duidelijk programma met basi… alles lezen - 10-10-2017 10:19

starstarstarstarstar
Anita Bolland
Senior medewerker financiële administratie
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Doordat de groep uit slechts 3 cursisten bestond, was er veel gelegenheid voor oefeningen tijdens de 2-daagse cursus. De trainer was erg enthousiast en dat had zijn weerslag op de cursisten. Veel plezier gehad en veel geleerd, ook over mezelf." - 02-10-2017 14:05

"Doordat de groep uit slechts 3 cursisten bestond, was er veel gelegenheid voor oefeningen tijdens de 2-daagse cursus. De trainer was erg ent… alles lezen - 02-10-2017 14:05

starstarstarstarstar_border
Anton van der Grift
Beleidsmedewerker
8
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Deskundige en enthousiaste trainer, nuttig intake-telefoongesprek, goede trainingsvormen met afwisseling theorie/praktijk, leuke en kleine trainingsgroep. Goede afsluiting gericht op de persoonlijke doelstellingen. Op 27 september koude trainingsruimte. Verder waren de faciliteiten prima." - 28-09-2017 09:41

"Deskundige en enthousiaste trainer, nuttig intake-telefoongesprek, goede trainingsvormen met afwisseling theorie/praktijk, leuke en kleine t… alles lezen - 28-09-2017 09:41

starstarstarstarstar_half
Ria Aerts
medewerker coordinatie vrijwilligers
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"De training was erg goed. Speelde in op de behoefte van de individuele cursisten en houdt rekening met de mogelijkheden van ieder persoonlijk. Je krijgt tips die praktisch toepasbaar zijn." - 02-02-2016 14:53

"De training was erg goed. Speelde in op de behoefte van de individuele cursisten en houdt rekening met de mogelijkheden van ieder persoonlij… alles lezen - 02-02-2016 14:53

starstarstarstarstar_half
H V
9
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"Goede communicatietraining gegeven op mooie ruime locatie en gegeven door een goede trainer.
Goed toepasbaar in de praktijk van alledag.
" - 27-08-2014 20:35

"Goede communicatietraining gegeven op mooie ruime locatie en gegeven door een goede trainer. Goed toepasbaar in de praktijk van alledag. " - 27-08-2014 20:35

starstarstarstarstar
Andries Frederik
Floormanager bij Hommerson Casino
10
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

"In twee dagen wordt er ruim aandacht geschonken aan Communiceren en de gevolgen van verbaal&non-verbaal communiceren. Deze training houdt je een spiegel voor en dit zorgt voor een reële kijk op jezelf. " - 18-10-2013 08:13

"In twee dagen wordt er ruim aandacht geschonken aan Communiceren en de gevolgen van verbaal&non-verbaal communiceren. Deze training houdt je… alles lezen - 18-10-2013 08:13

starstarstarstarstar_half
Vanessa Ali
8,6
Communicatieve vaardigheden: verbaal en non-verbaal

""Communicatie training met gebruik van rol spellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communicatie te willen verbeteren. Het vraagt wel diepgaand inzicht in wat voor type persoon je bent (solo, in team, prive enz). Bijna een psychologisch assessment zou ik zeggen." " - 02-04-2012 15:03

""Communicatie training met gebruik van rol spellen en met zoektocht naar diepere inzichten in de echte redenen achter het verzoek de communi… alles lezen - 02-04-2012 15:03

Heb je een vraag? Onze adviseurs helpen je graag. Bel ons op of e-mail naar info+flanders@springest.be.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

Aanhef
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
infoEr is een telefoonnummer vereist om deze informatieaanvraag in behandeling te nemen. (optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heeft u nog vragen?

(optioneel)