Beter luisteren om beter te verkopen

Tijdsduur

Beter luisteren om beter te verkopen

TEAMPOWER
Logo van TEAMPOWER

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Verkoop niet meer, maar laat uw klant kopen ! Verkopen is eerst en vooral kunnen luisteren en begrijpen wat de behoeften zijn van zijn gesprekspartner.

Doelgroep

De junior technico-commerciëlen en verkopers, elke persoon die face-to-face contact heeft met de toekomstige klant



Doelstellingen

• De « positieve attitude » aannemen als verkoper
• De stappen van een aankoopsgesprek doorgronden
• De goede reflexen verwerven om de behoeften van de klant te analyseren, argumenteren en afsluiten



Programma

• Eerste sleutel tot succes : de positieve attitude van de verkoper
  o mentale attitude
  o het profiel van de goede verkoper : welk type verkoper bent u ?
• Het aankoopsgesprek (de piramide) : r…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Verkoop niet meer, maar laat uw klant kopen ! Verkopen is eerst en vooral kunnen luisteren en begrijpen wat de behoeften zijn van zijn gesprekspartner.

Doelgroep

De junior technico-commerciëlen en verkopers, elke persoon die face-to-face contact heeft met de toekomstige klant



Doelstellingen

• De « positieve attitude » aannemen als verkoper
• De stappen van een aankoopsgesprek doorgronden
• De goede reflexen verwerven om de behoeften van de klant te analyseren, argumenteren en afsluiten



Programma

• Eerste sleutel tot succes : de positieve attitude van de verkoper
  o mentale attitude
  o het profiel van de goede verkoper : welk type verkoper bent u ?
• Het aankoopsgesprek (de piramide) : rode draad
  o het verloop van het gesprek
• Het onthaal en het eerste contact met de klant-koning
• De verschillende aankoopscriteria en het psychologische dominante profiel van de koper
• De identificatie en de ontwikkeling van de reële en de latente behoeften
  o actief luisteren, empathie en sympathie
  o de 5 voornaamste bevragingstypes (open, gesloten, enz.)
• De voornaamste argumentatieprincipes :
  o de personalisatie van het argumentarium
• De identificatie van de bezwaren en hoe ze te weerleggen
  o reële en subjectieve bezwaren
• De afsluitingstechnieken
• De afsluiting van het gesprek en het laatste beeld dat de klant van u krijgt



Methodologie

• Praktische oefeningen bij elke stap in het verkoopsgesprek
• Casestudie : gesprekssimulaties

Modalités d'inscription

Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre paiement

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.