Beter luisteren om beter te verkopen
Startdata en plaatsen
Beschrijving
Verkoop niet meer, maar laat uw klant kopen ! Verkopen is eerst en vooral kunnen luisteren en begrijpen wat de behoeften zijn van zijn gesprekspartner.
Doelgroep
De junior technico-commerciëlen en verkopers, elke persoon die face-to-face contact heeft met de toekomstige klant
Doelstellingen
• De « positieve attitude » aannemen als verkoper
• De stappen van een aankoopsgesprek doorgronden
• De goede reflexen verwerven om de behoeften van de klant te analyseren, argumenteren en afsluiten
Programma
• Eerste sleutel tot succes : de positieve attitude van de verkoper
o mentale attitude
o het profiel van de goede verkoper : welk type verkoper bent u ?
• Het aankoopsgesprek (de piramide) : r…

Veelgestelde vragen
Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.
Verkoop niet meer, maar laat uw klant kopen ! Verkopen is eerst en vooral kunnen luisteren en begrijpen wat de behoeften zijn van zijn gesprekspartner.
Doelgroep
De junior technico-commerciëlen en verkopers, elke persoon die face-to-face contact heeft met de toekomstige klant
Doelstellingen
• De « positieve attitude » aannemen als verkoper
• De stappen van een aankoopsgesprek doorgronden
• De goede reflexen verwerven om de behoeften van de klant te
analyseren, argumenteren en afsluiten
Programma
• Eerste sleutel tot succes : de positieve attitude van de
verkoper
o mentale attitude
o het profiel van de goede verkoper : welk type verkoper
bent u ?
• Het aankoopsgesprek (de piramide) : rode draad
o het verloop van het gesprek
• Het onthaal en het eerste contact met de klant-koning
• De verschillende aankoopscriteria en het psychologische dominante
profiel van de koper
• De identificatie en de ontwikkeling van de reële en de latente
behoeften
o actief luisteren, empathie en sympathie
o de 5 voornaamste bevragingstypes (open, gesloten,
enz.)
• De voornaamste argumentatieprincipes :
o de personalisatie van het argumentarium
• De identificatie van de bezwaren en hoe ze te weerleggen
o reële en subjectieve bezwaren
• De afsluitingstechnieken
• De afsluiting van het gesprek en het laatste beeld dat de klant
van u krijgt
Methodologie
• Praktische oefeningen bij elke stap in het verkoopsgesprek
• Casestudie : gesprekssimulaties
Modalités d'inscription
Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le
tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants
inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de
début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre
paiement
Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen
Deel je ervaring
Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.