ITIL® 4 Foundation (met certificering)

Tijdsduur
Locatie
Op locatie
Startdatum en plaats

ITIL® 4 Foundation (met certificering)

Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Logo van Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant
Opleiderscore: starstarstarstar_borderstar_border 5,9 Syntra-AB Antwerpen en Vlaams-Brabant heeft een gemiddelde beoordeling van 5,9 (uit 6 ervaringen)

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

placeMechelen
23 mei. 2024
check_circle Startgarantie

Beschrijving

Een gerichte aanpak met ITIL® 4 zorgt ervoor dat je als ICT-organisatie efficiënter en effectiever te werk gaat, waardoor de kwaliteit, productiviteit, winst en klantentevredenheid stijgen en de kosten dalen

Over de cursus

Wat is ITIL® 4?

ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library en is een gestructureerd referentiekader voor het inrichten van de beheersprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL helpt organisaties m.a.w. om het maximale te halen uit IT en digitale diensten. Het is geen programma of methode, maar wel een reeks van best practices en concepten.

Een gerichte aanpak met ITIL® 4 zorgt ervoor dat je efficiënter en effectiever aan de slag gaat, waardoor de kwali…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Nog niet gevonden wat je zocht? Bekijk deze onderwerpen: ITIL v4, ITIL Overzicht, ITIL Practitioner, ITIL Foundation en ITIL v3.

Een gerichte aanpak met ITIL® 4 zorgt ervoor dat je als ICT-organisatie efficiënter en effectiever te werk gaat, waardoor de kwaliteit, productiviteit, winst en klantentevredenheid stijgen en de kosten dalen

Over de cursus

Wat is ITIL® 4?

ITIL® staat voor Information Technology Infrastructure Library en is een gestructureerd referentiekader voor het inrichten van de beheersprocessen binnen een ICT-organisatie. ITIL helpt organisaties m.a.w. om het maximale te halen uit IT en digitale diensten. Het is geen programma of methode, maar wel een reeks van best practices en concepten.

Een gerichte aanpak met ITIL® 4 zorgt ervoor dat je efficiënter en effectiever aan de slag gaat, waardoor de kwaliteit, de productiviteit, de winst en de ROI stijgen en de kosten dalen. Met bovendien een betere klantentevredenheid tot gevolg.

Praktijkgerichte opleiding ITIL® 4 Foundation

In februari 2019 is de nieuwste versie van ITIL® gelanceerd: ITIL® 4. De laatste versie was immers in 2007 geïntroduceerd en in die tijd is er veel veranderd in IT. Zo draait het bijvoorbeeld niet enkel meer om het creëren van waarde voor anderen, maar ook mét anderen.

Flexibel/Agile werken is een must om relevant te blijven, cloud services zijn de norm geworden en systeembeheerders hebben een heel andere rol gekregen. Data is het nieuwe goud. ITIL® 4 sluit aan op deze behoeften. Het is een heel nieuw model en de makers hebben gekozen voor een radicale verandering. De levenscyclus is vervangen door het concept van waardenstromen. Dat betekent echter niet dat ITIL vergeten is wat haar sterk maakte in vorige versies. Er blijft ruimte voor de traditionele processen zoals Incident Management, Problem Management en Configuration Management.

Met de nieuwe ITIL® 4 Foundation ben je in staat om Service Management te begrijpen middels het Service Value System (SVS). Dit SVS biedt een holistisch beeld van wat ITIL® betekent voor de bedrijfswaarde, waarbij ook concepten zoals Lean IT, Agile en DevOps worden geïntegreerd.

Vandaag de dag moeten organisaties flexibel hun value stream kunnen inrichten om op de veranderende omstandigheden in te spelen. De nieuwe ITIL zoek antwoorden door de hand te reiken naar andere best practices (o.a.: Lean, Agile, Devops, Scrum) en die te verbinden met wat ITIL ® 3 altijd sterk maakte: teams, governance en stabiliteit.

Aan het eind van deze training ITIL® 4 Foundation heb je een sterk inzicht in volgende topics:

  • Basisbegrippen en principes van ITIL® 4
  • De 7 principes van ITIL® 4
  • De 4 dimensies van Service Management
  • Het Service Value System
  • De 34 ITIL®-werkwijzen, met focus op 18

We werken tijdens deze opleiding met een combinatie van twee volledige dagen training op de campus, gevolgd door een halve dag training online.

Ruben Persoone van Percom Consultants is je trainer en coach. Hij is een ervaren Projectmanager, Corporate Philoshopher en Process Analyst. Ruben staat voor een praktijkgerichte aanpak, met veel ruimte voor interactie en vragen. Wat je leert, kan je dus meteen toepassen. 

ITIL ® 4 is a registered trademark of AXELOS Limited

Voor wie

Doelgroep

Deze opleiding ITIL® 4 Foundation is ideaal voor iedereen die vaak projectmatig werkt en/of een bijdrage levert in de (IT) dienstverlening. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Incident Managers
  • Service Delivery Managers
  • Helpdesk medewerkers en Teamleaders
  • Projectmanagers
  • IT-Managers
  • Businessanalisten
  • Functionele analisten
  • Software developers
  • ...

Iedereen kan aan deze training deelnemen, je hebt geen specifieke voorkennis nodig. Uiteraard is het wel aangeraden dat je affiniteit hebt met de IT-sector om het maximale uit de opleiding te halen. 

Ook als je reeds kennis hebt van ITIL ® 3 zijn de lessen een zeer nuttige aanvulling / update van je kennis en vaardigheden.  

Syntra AB - Leren van professionals

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.