Empathie en actief luisteren

Tijdsduur

Empathie en actief luisteren

TEAMPOWER
Logo van TEAMPOWER

Tip: meer info over het programma, prijs, en inschrijven? Download de brochure!

Startdata en plaatsen

Er zijn nog geen startdata bekend voor dit product.

Beschrijving

Doelgroep

Iedereen die op een oprechte en eerlijke manier wil openstaan voor en communiceren met collega’s, medewerkers, leidinggevenden, klanten en relaties en zijn vaardigheden om actief te leren luisteren verder wil ontwikkelen



Doelstellingen

- Inzicht verwerven in onze manier van reageren en communiceren
- Zich in de plaats stellen van de anderen, de andere begrijpen en hem aanvaarden
- De emoties bij de anderen kunnen ‘lezen’ en kunnen anticiperen op negatieve reacties
- Leren hoe waarden, overtuigingen en emoties het gedrag beïnvloeden
- Begrijpen waarom de anderen niet denken en reageren zoals wij
- Oefenen in het tonen van empathie en toch zichzelf blijven



Programma

De automatismen i…

Lees de volledige beschrijving

Veelgestelde vragen

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Doelgroep

Iedereen die op een oprechte en eerlijke manier wil openstaan voor en communiceren met collega’s, medewerkers, leidinggevenden, klanten en relaties en zijn vaardigheden om actief te leren luisteren verder wil ontwikkelen



Doelstellingen

- Inzicht verwerven in onze manier van reageren en communiceren
- Zich in de plaats stellen van de anderen, de andere begrijpen en hem aanvaarden
- De emoties bij de anderen kunnen ‘lezen’ en kunnen anticiperen op negatieve reacties
- Leren hoe waarden, overtuigingen en emoties het gedrag beïnvloeden
- Begrijpen waarom de anderen niet denken en reageren zoals wij
- Oefenen in het tonen van empathie en toch zichzelf blijven



Programma

De automatismen in communicatie bij inter-persoonlijke relaties :
- veralgemeningen en vervormingen
- waardeoordelen
- interpretaties

Wat is empathie?
- open staan voor emoties en behoeften
- het verschil met sympathie, mededogen en intuïtie
- de mate van empathie aanpassen en luisteren naar de emoties van de anderen

Je vaardigheden op vlak van empathie en actief luisteren ontwikkelen
- hoe kan je actief luisteren ?
- welke elementen bepalen luisteren en luisterbereidheid ?
- leren de positieve elementen bij de andere te zien
- oefenen in het zich in de plaats stellen van de andere (emoties, manier van denken)
- de gepaste verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden leren gebruiken om de invloed van emoties onder controle te houden
- empathie tonen in moeilijke situaties
- de juiste balans vinden : empathie tonen, maar vasthoudend blijven, de andere begrijpen zonder zijn standpunt over te nemen



Methodologie

- praktische oefeningen
- analyse van persoonlijke cases die door de deelnemers aangebracht worden
- feedback van de trainer
- een persoonlijk actieplan zal ontwikkeld worden

Modalités d'inscription

Les séminaires seront donnés aux dates mentionnées dans le tableau ci-dessus sous réserve d’un minimum de 2 participants inscrits.
La clôture des inscriptions s’effectue 15 jours avant la date de début du séminaire.
Votre inscription sera effective dès réception de votre paiement

Blijf op de hoogte van nieuwe ervaringen

Er zijn nog geen ervaringen.

Deel je ervaring

Heb je ervaring met deze cursus? Deel je ervaring en help anderen kiezen. Als dank voor de moeite doneert Springest € 1,- aan Stichting Edukans.

Er zijn nog geen veelgestelde vragen over dit product. Als je een vraag hebt, neem dan contact op met onze klantenservice.

Download gratis en vrijblijvend de informatiebrochure

(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)
(optioneel)

Heb je nog vragen?

(optioneel)
We slaan je gegevens op om je via e-mail en evt. telefoon verder te helpen.
Meer info vind je in ons privacybeleid.